ועידת השלום של "הארץ" מגיעה לאוניברסיטת אריאל

תמר זנדברג, ציפי לבני ועמוס שוקן - אלו הם רק חלק משמות הדוברים שיגיעו לדבר על סוגיית הסכסוך ישראלי פלסטיני בועידת השלום של "הארץ", שבחרה לקיים את הכנס דווקא ב"שטחים הכבושים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 22/05/16 11:06 יד באייר התשעו

ועידת השלום של "הארץ" מגיעה לאוניברסיטת אריאל
יצחק שליסל, ויקיפדיה, צילום: יצחק שליסל, ויקיפדיה

סטודנטים באוניברסיטת אריאל הופתעו לגלות כי השבוע יתקיים דיון על סוגיית הסכסוך הישראלי הפלסטיני של עיתון "הארץ", במסגרת סדרת מפגשי "ועידת השלום" שמתארח בקמפוסים שונים.

בין שמות הדוברים שהולכים להגיע ולהרצות בפני הסטודנטים נמנים חברות הכנסת תמר זנדברג, ציפי לבני ובעל העיתון, עמוס שוקן. לא רק דוברים מהצד השמאלי של המפה יגיעו, אלא גם שר האוצר משה כחלון, שעתיד לתת פתרון משלו לסכסוך הישראלי פלסטיני, האלוף במילואים גרשון הכהן, שרה העצני כהן יו"ר ישראלי שלי, וד"ר איל לוין מרצה במחלקה למזרח תיכון ומדעי המדינה באוניברסיטת אריאל.

עינת דיין, מנהלת אגף השיווק והפרסום באוניברסיטת אריאל, אמרה ל'כיפה' כי היוזמה הגיעה בכלל מעיתון "הארץ": "זו הייתה יוזמה משותפת שלנו לעשות את זה, אבל באופן כללי היוזמה הגיעה מהם. לא עשינו את הכנס בשביל למכור אג'נדות פוליטיות, אלא בשביל לדון בסוגייה, זה לא ויכוח מפלגתי אלא ויכוח פילוסופי עקרוני, הרי אחת הטענות נגד הימין היא שאין להם אף פעם פיתרון מדיני".

דיין טוענת כי הדיון באריאל יהיה שונה מאשר בקמפוסים אחרים:"הם היו די עם אג'נדה למכור את העניין של שתי מדינות לשני עמים. הדיון אצלנו יהיה בכלל במקום אחר, בחרתי בכוונה אנשים שחושבים שבכלל אין פתרון, ומתוך אלה שחושבים שיש פתרון, יש כאלה שחושבים שיש פתרונות שונים - כמו גושי התנחלויות או החלת ריבונות, או פתרון פונקציונאלי ולא טריטוריאלי".

(צילום: צילום מסך)

הכנס, שכבר פורסם בעמוד הפייסבוק של האוניברסיטה, מעורר תגובות רבות בקרב הסטודנטים. חלקם - לא ממש בעדו: "סטודנטים באריאל, אני מניחה שהנטייה שלהם היא יותר ימינה מאונ' תל אביב, אבל יש סטודנטים אצלנו שלא. אני בטוחה שאם תלכי לבית הספר לתקשורת או ארכיטקטורה אפילו תמצאי רוב למצביעי מרצ. הדיון כאן יהיה אמיתי ועקרוני, אידיאולוגי ולא בשביל פוליטיקאים על מנת לקושש קולות" מסכמת דיין.