התנועה לאיכות השלטון נגד הרב אברג'יל

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשרת המשפטים איילת שקד ולשר התשתיות יובל שטייניץ, בכדי שיעמדו בפניהם החשדות בנוגע לפרשת שחיתות, טרם הכרעה בדבר מינויו של הרב אברג'ל לבית הדין הגדול.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 23/02/16 16:08 יד באדר א'

התנועה לאיכות השלטון נגד הרב אברג'יל
יחצ, צילום: יחצ

בהמשך לפנייה קודמת של התנועה לשרים בעניין מועמדותו של הרב אברג'ל לבית הדין הגדול, עומדת התנועה לאיכות השלטון, על כך שהכרעה בדבר המבוססת מועמדותו, תתקבל דרך שיקולים ראויים, ולאחר בחינת החשדות שפורסמו בעניינו.

התנועה שלחה היום (ג') מכתב לשרת המשפטים ולשר התשתיות שיבחנו את מועמדותו לאור החשדות, כאשר במכתבה ציינה התנועה, כי ביולי האחרון פורסמה ב"ידיעות אחרונות" כתבת תחקיר אשר חשפה חשדות לפרשיית שוחד בבית הדין הרבני בירושלים. במסגרת זו, חשודים הרב סהר מזרחי ויעקב סבאג - סופר דיינים ומזכיר ההרכב שבראשו עומד כיום הרב אליהו אברג'יל - בעבירות תיווך לשוחד, קבלת דבר במרמה ושיבוש הליכי משפט.

על אף הדברים האמורים וחומרתם, מהפרסומים עולה כי הרב אברג'יל ושאר הדיינים לא נחקרו בפרשה, משום שלטענת גורמים במשטרה "מעשי השוחד התבצעו בדרג פקידותי בלבד".

במכתב שנשלח, כתבה התנועה כי "קשה מאד להבין החלטה זו, כיצד יתכן שמעשים חמורים אלו, אשר נוגדים עקרונות בסיסיים של משפט צדק ומינהל תקין, התרחשו לכאורה תחת משמרתו של הרב אברג'יל אולם לא הייתה לו כל ידיעה או נגיעה אליהם".

עוד הוסיפה התנועה כי לפי הפרסומים, ייתכן ובמקום מינוי לבית הדין הגדול, יוכל להתמנות לרב ראשי "ברקע למועמדותו של הרב אברג'ל לבית הדין הגדול עומדת הבטחה למנותו בתמורה להסרת מועמדותו לכהונה כרב ראשי, לפני כשנתיים. ככל שיש אמת בדברים, הבטחה כזו אינה אמורה להיזקף לטובתו אלא לחובתו.

"עמדת התנועה, כי מן הראוי שחברי הוועדה ישמעו את המועמדים בהרחבה, אך לא מאחורי הקלעים, אלא במסגרת סדורה ושקופה של הוועדה כוועדה" סיכמו במכתב.