השר יעלון: "מכינת אלישע תאושר סופית בחודשים הקרובים"

עוד ציין יעלון במהלך ביקורו במכינה הקדם צבאית אלישע בעקבות סחבת אישור התב"ע במכינה כי: "כל ההתייחסות לנושא הכיבוש הוא פשוט קשקוש"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/05/14 08:54 כח באייר התשעד

השר יעלון: "מכינת אלישע תאושר סופית בחודשים הקרובים"
דוברות מכינת אלישע, צילום: דוברות מכינת אלישע

שר הביטחון, בוגי יעלון הגיע היום לביקור במכינה הקדם צבאית "אלישע" בשכונה צופית ביישוב 'נווה צוף'. כזכור, בפברואר האחרון התקיים דיון בוועדת חינוך של הכנסת, בראשות עמרם מצנע שבו נקבע כי על משרד הביטחון לסיים את הליכי אישור התב"ע של האדמות עליה יושבת המכינה עד יולי 2014.

שר הביטחון יעלון שהתקבל בשירה וריקודים על ידי תלמידי המכינה, הגיע בליווי ראש המועצה, אבי רואה, ראש האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון בצה"ל, עמיקם סבירסקי, ואישי ציבור נוספים. השר ברך את התלמידים ואמר כי: "כידוע אנחנו חיים במדינה נדירה היחידה בעולם שהיא יהודית ושגורמים סביבה אינם משלימים איתה", השר הוסיף ואמר כי: "יש כאלו שחושבים שהמאבק הוא על שטח כזה או אחר אבל המאבק החל עוד מלפני מלחמת ששת הימים שאגב הביאה לנו רווחה גדולה, ורק אחריה החל הבלאגן והמושג הזה שאותו מכנים כיבוש וזה קשקוש. חשוב להבין כי המניפולציה וההמולה הזו מכרסמת בתוככי החברה הישראלית וגורמת לבלבול. לכן האמונה בצדקת הדרך, היא שחשובה".

בביקורו הבטיח יעלון כי בתוך חודשים ספורים התב"ע תאושר באופן סופי. השר נשאל על ידי מנכ"ל המכינה, יוני קונפורטי האם הוא יוכל להבטיח שקרקע המכינה תאושר עד לתאריך היעד שדרשה ועדת החינוך של הכנסת בראשות ח"כ עמרם מצנע, אפריל 2015? ועל כך השיב יעלון כי: "המקום יוסדר עוד לפני גמר ההארכה שקיבלתם. אני מברך על מה שהמכינה עשתה ועושה ב-16 השנים האחרונות וידוע כתומך נלהב במפעל המכינות הקדם צבאיות".

בסיום סיורו של השר אמר קונפורטי כי: "אני מברך על ביקור השר ועל תמיכתו במכינה לאורך השנה האחרונה בהתמודדויות השונות, ואנו שמחים שהשר טעם מעט מהאווירה המיוחדת של המכינה".

ראש המכינה, הרב יצחק נסים, אמר לשר כי: "עד היום למדו במכינה מאות תלמידים שחונכו לאהבת המדינה והארץ. כ-98% מבוגרי המכינה מתגייסים ליחידות העילית והיחידות הקרביות בצה"ל, זאת בנוסף לעובדה שלאורך לימודיהם במכינה התלמידים מקיימים התנדבות בקהילה בכל מקום שבו הם נדרשים". עוד הוסיף הרב ניסים כי: "אני בטוח ששר הביטחון ימלא את הבטחתו ובתוך חודשים ספורים התב"ע של המכינה תאושר באופן סופי".