השר אורבך לבית היהודי: לא צריך לומר כל דבר

השר אורבך יצא הודה הסיבה לכך שהבית היהודי מרבים להתנצל היא בשל חוסר זהירות. "צריך לבקר באופן נוקב אבל לא היינו זהירים", והתייחס לתמיכת החרד"לים בחרדים: "הלכנו דרך ארוכה מכדי שהם לא יתגייסו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/02/14 11:43 כז באדר א'

השר אורבך לבית היהודי: לא צריך לומר כל דבר
יעקב גולן-cc-by-sa, צילום: יעקב גולן-cc-by-sa

השר אורי אורבך מבקר את סיעתו שלו, הבית היהודי. בראיון ליועז הנדל וספי עובדיה בגלי צה"ל הודה השר כי חברים במפלגתו לא היו זהירים בפרשת הפצת הקלטת הפגישה עם השגריר האמריקאי אתמול (ד') והאשמתו באנטישמיות. "צריך להיות יותר זהירים כדי שלא יהיה מה להתנצל", לא היינו זהירים בנושא השגריר ולא הייתה סיבה להעליב אותו. גם לא צריך להקליט ולפרסם. צריך לומר דברי ביקורת נוקבים בלי להאשים את האמריקאים באנטישמיות או בכך שלא עמדו לצידנו. הם עומדים לצידנו מאוד מאוד".

כזכור, אתמול (ד') פורסמה הקלטה של פגישת חברי כנסת של עם שגריר ארצות הברית לישראל דן שפירו ביום שלישי האחרון. במהלך הפגישה תקפו חברי הכנסת את השגריר. ח"כ ציפי חוטובלי אמרה כי "כל ניסיון לכפות עלינו תוכניות מדיניות בניגוד לעמדת הבוחר יהוו פגיעה בדמוקרטיה הישראלית". חברי הבית היהודי תקפו את השגריר והבהירה כי סידורי הביטחון שמציעה ארה"ב לא מעניינים אותנו. ח"כ ניסן סלומינסקי תקף ואמר "יש כאן הפעלת לחץ שלא מתאימה לידידה. זו לא ידידות לאנוס אותנו לבצע דברים שאנחנו לא רוצים".

חברי כנסת נוספים תקפו את שפירו. ח"כ שולי מועלם האשימה את ממשל אובמה באימוץ הנרטיב הפלסטיני. ח"כ משה פייגלין טען ביחס לשחרור פולארד "יש חוסר אמון בארה"ב והוא נובע מהפצע שנקרא יונתן פולארד. נודף מזה ריח קשה של אנטישמיות". בעקבות פרסום הדברים התנצלו חברי הכנסת על דבריהם הקשים.

השר אורבך התייחס אמר כי בעוד שייתכן והביקורת מוצדקת, הביצוע בפועל לקה בחסר. "יש זילות של התגובה הפוליטית", אמר ביחס לשאלה שהופנתה אליו. "אנשים מחנטרשים בפייסבוק ואני כולל את עצמי בכך. הפוליטיקאים נשמעים לפעמים כאילו הם יצאו לטיול שנתי וצועקים מול הרים כדי לשמוע את ההד. החיים הפוליטיים זה עמידה בלחצים, לא צריך לומר כל דבר". עם זאת טען אורבך כי "כשמדברים טוענים שאנחנו מתלהמים וכשאנחנו לא מדברים טוענים שאנחנו נעלמים".

השר אורבך התייחס גם לשאלה של הצטרפות גורמים מזרם החרד"ל להפגנת החרדים הצפויה ביום ראשון הקרוב, ביניהם הרב שלמה אבינר. "אני מייצג את רוב הציונות הדתית ויחסי הכוחות הם 80 אחוזים לטובתנו. הלכנו דרך ארוכה מכדי שחס וחלילה החרדים לא יתגייסו", מתח השר על ההולכים לעצרת. יש לומר כי חבר מפלגתו, ח"כ מוטי יוגב הודיע כי יצטרף לעצרת.