השרים אישרו: יום הוקרה ממלכתי לפצועי צה"ל

הצעת חוק של ראש הממשלה, ביוזמת חניכי תנועת בני עקיבא, מבקשת להכריז על יום הוקרה ממלכתי לפצועי צה"ל. דני הירשברג: הגיע הזמן שהחברה הישראלית תשמע את אלה החיים שחרפו נפשם למענה"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 06/07/14 17:03 ח בתמוז התשעד

השרים אישרו: יום הוקרה ממלכתי לפצועי צה"ל
שי וקנין - סוכנות תצפית, צילום: שי וקנין - סוכנות תצפית

הצעת חוק המבקשת להכריז על יום הוקרה ממלכתי לפצועי צה"ל, שמקדם ראש הממשלה יחד עם שרת התרבות והספורט לימור לבנת אושרה היום (א') בוועדת השרים לענייני חקיקה.

הצעת החוק הגיע מחניכי תנועת הנוער בני עקיבא-מחוז דרום, שפעלו לקידום החקיקה בשנתיים האחרונות והיום יסתמן רגע השיא של פעולה זו בוועדת שרים לענייני חקיקה.

במהלך השנתיים האחרונות נפגשו חניכי התנועה למען קידום יוזמה זו ורתמו לשורותיהם את ארגון נכי צה"ל, מכללת ספיר, ראשי הערים בדרום, הנהגת תנועות הנוער, אם תרצו ועוד.

לכל אורך כל הדרך, פעל רכז מחוז דרום של התנועה, אליעד אברקי את החקיקה שאליו הצטרפו עם הזמן תומכים נוספים ונכי צה"ל ומשפחותיהם. יוזמי ההצעה הסתמכו על פעילותם של חניכי בני עקיבא במחוז דרום הפועלת מזה שנתיים לקידום יום הוקרה ממלכתי שיצדיע לפצועי צה"ל הגיבורים החיים עמנו.

"יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הינו יום הוקרה לחיילים הגיבורים אשר מסרו את נפשם למען המולדת, אך מה עם הפצועים, הנכים, ופגועי הנפש שנפגעו במלחמות ישראל?" תוהה רכז מחוז דרום של בני עקיבא שקידם את ההצעה-אליעד אברקי.

מזכ"ל תנועת בני עקיבא, דני הירשברג:" אני גאה שתנועת בני עקיבא מובילה את היום החשוב הזה שחסר מאוד בלוח השנה הישראלי. הגיע הזמן שהחברה הישראלית תשמע את אלה החיים שחרפו נפשם למענה ותוכיר אותם על פעולתם וההקרבה שנתנו לה בגופה. מברך את ראש הממשלה ושרת התרבות, על יוזמתם לקחת את הצעתם של הנוער ולהופכה לחוק"