השרים אימצו את דו"ח מצא

הועדה לענייני הטיפול במפוני גוש קטיף קבעה כי הטיפול בהם הינו "משימה לאומית דחופה"

חדשות כיפה אורי פולק 05/07/10 00:00 כג בתמוז התשע

השרים אימצו את דו"ח מצא
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

ועדת השרים לענייני הטיפול במפוני גוש קטיף וצפון השומרון החליטה לאמץ את מסקנות דו"ח ועדת מצא שבדקה את הנושא, ואף קבעה כי הטיפול במפונים הינו "משימה לאומית דחופה". ועדת השרים הנחתה את המנהלים הכללים של משרדי הממשלה להעמיד את הטיפול במפונים בראש סדר העדיפויות, ולהקדים את המשימות הנוגעות לטיפול במפונים למשימות השוטפות של המשרד.

בסעיף הראשון בהחלטת ועדת השרים נאמר כי "ועדת השרים... מביעה את צערה על הסבל הרב שנגרם למשפחות המפונים". להחלטת ועדת השרים לענייני גוש קטיף יש תוקף של החלטת ממשלה והיא מצטרפת להודעת הנהגת המתיישבים והנהגת החקלאים לפיה הם מקבלים את מסקנות ועדת החקירה.

בנוסף, החליטה ועדת השרים כי בהתאם לדו"ח ועדת מצא ועל-פי היעד שקבעה מנהלת "תנופה", מועד כניסת המפונים לבתי הקבע יהיה עד לסוף 2011, ובימים אלה מגבשת המנהלת תוכנית עבודה מפורטת בכל התחומים על מנת ליישם את הדו"ח. במסגרת מאמץ זה נקבעה שורה של פגישות וישיבות עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, על מנת להבטיח שילוב נכון וראוי של כל הגורמים הממשלתיים הנדרשים ליישום מהיר ויעיל של מסקנות הדו"ח.

ראש מנהלת "תנופה", בנצי ליברמן, ברך על החלטת ממשלה. ליברמן שפעל לאימוצו של הדו"ח הן על ידי ממשלת ישראל והן על ידי הנהגות המפונים, קובע כי לראשונה מאז ההתנתקות ישנו מסמך מחייב ומוסכם על כל הצדדים, הן בממשלה והן בהנהגות המפונים. ליברמן משוכנע כי עובדה זו תסלול את הדרך לפתרון מהיר יותר של הפרשה.