השמאלנים רוצים למחוק את עיר דוד מהמפה

פעילי שמאל מפעילים לחץ בינלאומי על מערכת מדריך התיירות הפופולארי "לונלי פלנט", בדרישה כי יתעלם מעיר דוד בירושלים

חדשות כיפה אורי פולק 01/05/11 00:00 כז בניסן התשעא

השמאלנים רוצים למחוק את עיר דוד מהמפה
ארכיון קק"ל, צילום: ארכיון קק"ל

פעילי שמאל קיצוני פועלים באחרונה כדי להדיח את אתר התיירות בעיר דוד ממדריך התיירות הפופולארי "לונלי פלנט". בשבועות האחרונים הוצפה מערכת המדריך בעשרות מכתבים עליהם חתומים פעילי תנועת השמאל "סולידריות שייח' ג'ראח", בדרישה כי המדריך לא יתייחס לעיר דוד כאתר תיירות לגיטימי, זאת מפני שהוא ממומן ומופעל על ידי תנועת הימין "אלעד".

מדובר בקמפיין בין-לאומי אותה מוביל ארגון השמאל, בניסיון ליצור לחץ על המגזין. הפעילים שלחו את המכתב הקורא ל"לונלי פלנט" להוציא את עיר דוד מרשימת האתרים, לרשימת תפוצה של אלפים מתומכי תנועת השמאל בארץ ובחו"ל, בדרישה כי יצטרפו אליהם במכתבים שישלחו אל הנהלת המדריך.

"נדהמנו לגלות שהמגזין בגרסתו הישראלית נכשל בליידע את קוראיו על המחלוקות הפוליטיות סביב האתר, ובאלימות והסבל שהאתר כופה על אלפי תושביו הפלסטינים", נכתב למערכת "לונלי פלנט", "אנו מפצירים בך לתקן את הטעות שלא עולה בקנה אחד עם המוניטין של המגזין במהירות האפשרית".

אבנר ענבר, מפעילי תנועת השמאל "סולידריות שייח' ג'ראח", הסביר בראיון ל"זמן ירושלים" כי לפעילים אין שום בעיה עם עיר דוד, אלא עם העמותה המנהלת את האתר. "הבעיה שלנו היא שהמדריך לא מספר לקוראיו שמאחורי האתר הזה עומדת עמותת ימין קיצוני. ראינו שברגע שהרבה מהתיירים שומעים את זה הם מחליטים להימנע מביקור באתר, או לפחות באזורים הכרוכים בתשלום", הסביר ענבר.

פעילי השמאל מציינים כי בזכות פעילותם החליטו רבים מהתיירים, בעיקר אלו שמגיעים מחו"ל, להימנע מלסייר בעיר דוד ולבחור בסיורים אלטרנטיביים, שאינם מופעלים על ידי עמותת "אלעד".

בעמותת "אלעד" מתנערים מהאשמות ארגוני השמאל וטוענים בתגובה כי "הגן הלאומי עיר דוד הוא אתר בעל חשיבות לאומית ועולמית, ומאתרי התיירות המובילים בישראל. החפירות הארכיאולוגיות בתל עיר דוד במהלך 150 השנה האחרונות הניבו ממצאים שכל העולם משתאה למולם, לכן בחרו רבים ממדריכי התיירות העולמית לציין אותו כאתר מוביל בישראל".

ב"אלעד" מציינים כי "מהלך יחסי הציבור של מפגיני שייח' ג'ראח מהשמאל הרדיקלי בישראל מצטרף למהלכים שמבקשים להחרים אמנים, אקדמאים, מוצרים ועכשיו גם אתרי מורשת לאומיים בישראל".