הרב שרלו על ממשלת האחדות: האמת הפסידה

ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה טוען כי התנהלותו של מופז פגעה אנושות באמון הציבור במערכת הפוליטית – נזק אשר כולנו נשלם. הוא קורא למנהיגים: "אל תטפסו על עצים מהם תנסו לרדת"

חדשות כיפה אורי פולק 08/05/12 15:55 טז באייר התשעב

הרב שרלו על ממשלת האחדות: האמת הפסידה

ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה מותח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל יו"ר קדימה שאול מופז, אשר הניעו הלילה (ג') את המהלך המשותף לכינונה של ממשלת אחדות לאומית, אשר דחתה למעשה את מועד הבחירות. לטענת הרב שרלו, "האמת הפסידה. מילים שנאמרו אתמול התגלו כחסרי משמעות כבר ביום אמירתם".

לטענת הרב שרלו, "אף שיש סיבות בהן מותר לשנות מפני השלום, ואפשר שההכרעה שלא להיות נאמנים לאמת הייתה נכונה כאשר מתבוננים על המציאות הקונקרטית מדובר במכה אנושה". לדבריו, "האמון נפגע פגיעה אנושה. אי אפשר לקבל מצב בו ראש מפלגה ממש מזגזג בצורה כה מבישה".

ראש ישיבת פתח תקווה טוען כי הנזק באמון הציבור לא נגרם רק לאישיותו או דרכו הפוליטית של מופז, כי אם לציבור כולו. "כיצד אפשר יהיה עוד לתת אמון באמירה כלשהי, בהצהרה של מנהיג, בבחירות או בהתחייבות? אנו מעמיקים את הציניות וחוסר האמון במנהיגות, שהם למעשה הכלי העיקרי שמנהיגות פועלת מכוחו", הוא טוען.

לטענתו, המסקנה המתבקשת שהמנהיגים "לא יטפסו על עצים שלאחר מכן הם נאלצים לרדת ממנו". הוא ציין כי "נכון יותר לוותר על הרווח המיידי של האמירה החדה למען אמירה עגולה יותר ומדויקת יותר. בשעה שכולם יאמצו לשון רכה יותר, שתדבר מראש בשפה שמאפשרת שינוי - יפסידו כולם בטווח הקצר את הרווחים מהחדות, אולם יאפשרו קיומה של חברה שמילה שנאמרת היא מילה, והתחייבות היא התחייבות".

"מנהיגים - אמצו לשון אחרת", קורא הרב שרלו, "הבינו כי מעילה שליחותית חמורה ממעילה כספית, כי היא נוגעת בשורשי הקשר שביניכם ובין אלה שהתחייבתם אליהם ומשעה שהתחייבתם - עימדו במילה שלכם, גם אם תיאלצו לשלם מחיר יקר. בלי זה, אתם אכן זוכים לכתר מלוכה לזמן קצר אולם גובים את המחיר הכבד ביותר האפשרי - מחיר האמון, ומחיר קיומה של המנהיגות".