הרב שמואל אליהו: "חוקרי הפרקליטות – פושעים"

רבנים נוספים מביעים תמיכה בעמדת הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף, שלא להיחקר במשטרה. הרב שמואל אליהו: "מלכות שאינה משווה גזירותיה, אין לכבד את הוראותיה"

חדשות כיפה אורי פולק 12/08/10 00:00 ב באלול התשע

הרב שמואל אליהו: "חוקרי הפרקליטות – פושעים"
ברוך גפן, צילום: ברוך גפן

מתרבים התומכים בהחלטת הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף, שלא לשתף פעולה עם חקירת המשטרה באשר לתמיכתם בספר "תורת המלך" של הרב יצחק שפירא, הנחשד בהסתה וגזענות. 55 רבנים חתמו על גילוי הדעת התומך באי-שיתוף הפעולה עם המשטרה ובהם הרב שמואל טל, ראש ישיבת תורת החיים, הרב צפניה דרורי, ראש ישיבת קריית שמונה, הרב אליקים לבנון, רב היישוב אלון מורה והרב שמואל אליהו, רב העיר צפת.

"אנחנו מצטרפים לדברי האמת והצדק של גדולי הרבנים", נכתב בגילוי הדעת התומך בהחלטה, "ומחזקים את ידם בעמידתם האיתנה על כבוד התורה, שאינה עומדת למשפט בשר ודם". כזכור, הרבנים ליאור ויוסף זומנו לחקירת משטרה אך סירבו להגיע ואף פרסמו גילוי דעת הקובע כי "תורתנו הקדושה אינה עומדת לחקירה. הניסיון למנוע מרבני ישראל להביע את דעתם, דעת תורה, על ידי הפחדות ואיומים - הינו מעשה חמור ביותר והוא לא יצלח. שלטון שנוהג כך מצטרף לשלטונות הרשע שגזרו על לימוד התורה והרימו יד כנגד תורת ישראל".

בשיחה עם כיפה, מסביר הרב שמואל אליהו כי תמיכתו בהחלטת הרבנים מתבססת על כך ש"מלכות שאינה משווה גזירותיה, אין לכבד את הוראותיה ולא חל עליה "דינא דמלכותא דינא". הפרקליטות והחוקרים הינם פושעים". לדבריו, "בתודעה הציבורית השתרשה נורמה לגיטימית ובה יש חוקים שונים לאנשים שונים. משליך הנעל על השופטת ביניש נשלח לשלוש שנות מאשר ואין פוצה פה ומצפצף מול חוסר המידתיות המשווע".

"חוקים מוכרחים להיות תמיד שיוויונים, אחרת הם בטלים. כשבית המשפט נותן לגיטימציה ברורה לכפרים בדואים בגליל ומתייחס באופן שונה לחלוטין לבתי יהודים, זה עוול. ברגע שהם מתייחסים בשיוויון נפש גמור לפרופסור שטרנהל אשר התבטא בצורה חריפה יותר מאשר הרב שפירא ואף קיבל את פרס ישראל, זה קרקס. בן תורה לא יכול להביע את דעתו? לא נשתף פעולה עם זה", אומר הרב אליהו.

עוד מציין הרב אליהו כי לפשע שותפות גם התנועות הציוניות-דתיות החברות בפורום "י"ב בחשוון", אשר הגיש עתירה לבג"ץ בדרישה כי יחקור את הרב יצחק שפירא בגין הסתה לרצח וגזענות ואף את התומכים בספר.

לדבריו, "ההתנהלות הזו ממוטטת את מערכת המשפט, כשאמון הציבור נשחק והולך ומערכת המשפט נהרסת. כל מי שהמדינה ומערכת המשפט יקרים לו, חייב להצטרף ולמחות נגד העוול המרושע הזה, בין אם הוא ימני או שמאלני".