הרב שטרן: רוצים לפתוח את הסינמה סיטי בשבת בגלל שאין רב ראשי לירושלים

מועמד הציונות הדתית לתפקיד רב העיר ירושלים התייחס לנושא פתיחת הסינמה סיטי בשבת וטען כי הסיבה היא שאין רב לעיר. בתוך כך ביקש המשרד לשירותי דת דחיה נוספת במינוי רב העיר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/02/14 16:46 כז באדר א'

הרב שטרן: רוצים לפתוח את הסינמה סיטי בשבת בגלל שאין רב ראשי לירושלים
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב אריה שטרן התייחס בראיון קצר ב'כיפה' לשאלת פתיחת מתחם סינמה סיטי החדש בקרית הלאום בירושלים. "ברור שיהודי צריך לדאוג לכמה שפחות חילול שבת. חבל שהגישו הבג"ץ נגד סגירת המקום בשבת".

כזכור, היום (ה') ייפתח לראשונה מתחם הסינמה סיטי החדש מול קרית הלאום בירושלים. בשנים האחרונות התנגדו גורמים בציונות הדתית וחרדים לפתיחת המקום בשבת ובעקבות ההחלטה לסגור המקום בשבתות עתרו אנשי תנועות התעוררות בעיר לבג"ץ בדרישה לפתוח את המקום שבעה ימים בשבוע".

מועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי לעיר ירושלים, הרב אריה שטרן, מאשים את העובדה שיש המבקשים לפתוח המקום בשבת לכך שאין דמות רבנית בכירה ורשמית לירושלים. "זו אחת הבעיות שנובעות מכך שאין רב לעיר. אין היום מי שיעצור, שישים גבולות", אמר הרב.

עוד אמר הרב שטרן בהתייחסו לנושא כי "אני מקווה שהדברים יישארו במצב של שמירת שבת. העובדה שאין רב ראשי בירושלים כל כך הרבה שנים היא בעיה קשה. אי אפשר לעשות כל הזמן חשבונות של פוליטיקה ולקוות שבסוף הדברים יסתדרו מעצמם. אין אדם בעל כוח וסמכות".

אתמול (ד') התייחס הרב בני לאו, ראש קהילת רמב"ן בעיר, לנושא הסינמה סיטי ותקף את עצם היות המתחם במיקום בו הוא נמצא וכן את העובדה שיש המבקשים לפתוח את המקום בשבת. "אלוהי כסף שולטים בקריית הלאום של העם היהודי", אמר הרב וקרא לחילונים, כמו גם לדתיים, לפעול למען סגירת המקום בשבת.

בתוך כך, השיב היום המשרד לשירותי דת לבג"ץ בנושא השאלה מדוע אין עדיין רב לעיר ירושלים וביקש הארכה נוספת של שלושה חודשים בתהליך הבחירה של הרבנים הראשיים לעיר, בעקבות החלת תקנות חדשות לבחירת רבני עיר, שהתקבלו בעקבות עתירתה של תנועת נאמני תורה ועבודה.

תנועת נאמני תורה ועבודה מקדמת חזון עתידי לבחירת רבנים לפי מודל קהילתי. חזון זה אינו בא בסתירה לקידום הבחירות לרבנות ירושלים בעת הזאת ולבחירתו של הרב שטרן, הנחשב למקובל על כלל חוגי הציונות הדתית.

הניסיונות לכרוך בין הצורך לתקן את התקנות לבחירת רבני ערים שהעלתה התנועה, לבין דחיית תהליך הבחירות בירושלים, רחוקים מהאמת המשפטית, מבהירים בתנועה. לא הייתה כל מניעה משפטית לקידום בחירת רב עיר בירושלים. הדבר הובהר פעמים רבות ע"י התנועה לכל הנוגעים בדבר. "העיכוב של המשרד לשירותי דת בעניין נובע מסיבותיו הוא בלבד", אמרו בתנועה.

עו״ד אילן קמינצקי יו״ר נציגות בתי הכנסת הציוניים מסר כי חבל שישנם גורמים במשרד הדתות שפועלים לעיכוב הליך הבחירות בירושלים ובכך מנסים למנוע מהרב הרב אריה שטרן מלשמש כרב העיר ירושלים.