הרב פירון מודה: עשיתי הכל כדי להכשיל את ה"דיל" של הרב דרוקמן

שר החינוך מצהיר כי פעל נגד הדיל "עמאר-אריאל", שקרס אתמול בכנסת, זאת מפני שהוא "רוצה רבנות אחרת, בעיקר בתחום הגיור"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/05/13 09:19 יח בסיון התשעג

הרב פירון מודה: עשיתי הכל כדי להכשיל את ה"דיל" של הרב דרוקמן
המכון הישראלי לדמוקרטיה, צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

שר החינוך, הרב שי פירון, מודה היום (ב‘) כי הוא ”עשה הכל“ כדי להכשיל את הדיל ”עמאר-אריאל“ ובכך להפיל את תוכניתו של הרב חיים דרוקמן למינויו של הרב יעקב אריאל לרבנות הראשית.

בראיון לגלי צה“ל אמר הרב פירון: ”אני מודה, עשיתי כל שביכולתי כדי שהדיל הזה לא יעבור, לא בגלל הרב סתיו, בגלל הגיור. אני אעשה כל שביכולתי בשביל המתגיירים, בשביל שיוכלו להיות יהודים על פי ההלכה, בשביל הכשרות שלא תהפוך לעסק כלכלי, בשם השליחות הזו אני רוצה רבנות אחרת“. הרב פירון, באופן ברור, תומך במועמדותו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי לישראל.

בתוך כך, במסגרת הראיון התייחס הרב פירון גם לסוגיית השיוויון בנטל ואמר כי ”יש לנו הזדמנות היסטורית לעשות שינוי. לא חיפשתי סידור עבודה, לא באתי לכנסת כי היה לי משעמם, באנו כדי לעשות שינוי היסטורי. אם נראה שאנחנו לא מצליחים לעשות את זה בשביל מה צריך את זה“.

ביחס לאורך שירות ה“הסדר“, ציין שר החינוך כי ”סיכמנו את הדברים במו“מ הקואליציוני, אנחנו צריכים להצמד להסכמים הללו. אני הייתי מציע לראשי ישיבות ההסדר לומר מעצמם שלמרות ההסכם הקואליציוני צריך לבחון את זה. אני מכבד הסכמים אך מציע לשקול איך מגיעים לשירות של שנתיים בסופו של דבר“.