הרב עמאר משיב כהלכה

הרב הראשי לישראל נדרש להתקפות האישיות נגדו בשל עמדותיו בנושא הגיור הצבאי, במסגרת מכתב מנומק שפרסם. "הגיור בצה"ל על-פי המבואר ברמב"ם ובשולחן ערוך"

חדשות כיפה אורי פולק 24/01/11 00:00 יט בשבט התשעא

הרב עמאר משיב כהלכה
עידן סבאח, צילום: עידן סבאח

הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, מפרסם היום (ב) מכתב הבהרה לגדולי ישראל, בו הוא מוסיף להחזיק בעמדתו לפיה גיורי צה"ל תקפים וכשרים. הודעתו של הרב עמאר מגיעה על רקע פרסומים שונים בעיתונות החרדית, בעיקר בעיתון הליטאי "יתד נאמן", לצד התקפות אישיות נגד הרב עמאר - זאת בשל עמדותיו באשר להכשרת הגיורים הצבאיים.

במכתב שמפרסם הרב עמאר, מדגיש הרב כי מהלך הגיור בצה"ל פועל כהלכה "על-פי המבואר ברמב"ם ובשולחן ערוך". בחמישה סעיפים שונים מנמק הרב עמאר את תוקפם של הגיורים. "התברר שמלבד המילה והטבילה שהיו בפני בית דין של שלושה כדין, גם כל גר מקבל עליו עול תורה ועול מצוות בפני בית דין של שלושה, וזאת אחר שמלמדים אותם עיקרי המצוות כידוע, ונבחנים, וגם נמצאים אצל משפחות שומרי תורה ומצוות שגם המליצו עליהם", כותב הרב עמאר.

כמו כן כותב הרב עמאר כי עמדותיו בנושא הגיור אינם אלא מסקנותיו מתשובות קודמות שכתב בנושא. "הדברים הללו הם מסקנת התשובות שכתבתי בענייני גירות. וכבר ביררתי שגם לדעת הרמב"ם ז"ל, קבלת המצוות בפני שלושה הכשרים לדון, הוא לעיכובא", מסכם הרב עמאר במכתבו ומדגיש כי הדברים הובאו לעיונו והחלטתו של הרב עובדיה יוסף.

הרב עובדיה יוסף עצמו חתם את מכתבו של הרב עמאר באישור כי "כל האמור לעיל אמת באמיתתה של תורה, והמפורסמות אינן צריכות ראיה".

כזכור, אך לפני כשבועיים נפגש הרב יוסף עם חברי הועדה המיוחדת שהוקמה ברבנות לצורך בחינת הגיורים וקבע כי יותר מ-4,000 הגיורים הצבאיים - מאושרים. הרב עובדיה חתם בעצמו על פסק ההלכה המאשר אותם, זאת מפני שהועדה סירבה לעשות כן. בפסק ההלכה עליו חתם כתב הרב יוסף כי גיורי העבר הנם כשרים באופן גורף וכי הוא קובע זאת על סמך ניסיונו האישי והיכרותו על מערכת הגיור הצבאית, בין השאר במהלך התקופה בה עמד בראשות הרבנות הראשית לישראל.