הרב נחמיה לביא ואהרון בנט הובאו למנוחות: הלב נשבר

הרב נחמיה לביא ואהרון בנט שנרצחו בפיגוע בעיר העתיקה, הובאו למנוחות. נשיא המדינה: אויבנו יודעים להכאיב לנו, אך לא לנצחנו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/10/15 12:52 כא בתשרי התשעו

הרב נחמיה לביא ואהרון בנט הובאו למנוחות: הלב נשבר
הלל מאיר - סוכנות תצפית, צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית

הרב נחמיה לביא ואהרון בנט שנרצחו אמש (מוצאי שבת) בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, הובאו למנוחות בבית העלמין הר המנוחות בעיר, בהשתתפות אלפים.

בנו של הרב לביא ספד לו. "אבא לא נרצח. אבא נהרג במאבק עם הצורר. יצא מהבית להגן ונפל בקרב". נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ספד לו ואמר, "אני עומד כאן מול מיטתך מביט בילדך הרכים עם השמות היפים כל כך ואשתך והלב מסרב להאמין. נהרגת למען עמך ולמען מדינתך. למען מולדתך. נפלת על משמרתך. האחריות ומסירות הנפש לאחר, היו תמיד נר לרגליך. גם כאשר לא תהיה ליד ילדיך ולא תספיג את חיוכם בערכים הם לעולם לא ישכחו את התרומה שלך, את האהבה שלך. גם עם ישראל לא ישכח".

"אנו נמצאים במאבק קשה. אויבינו יודעים להכאיב לנו, אך לא לנצחנו. המאבק בטרור דורש נחישות. נגיע לרוצחי התמימים ולשולחיהם ונכה בהם מכה קשה. אל תדירו רגליכם מהעיר העתיקה", הוסיף ריבלין ואמר.

הרב הראשי דוד לאו: "רצת בגופך להציל, לסייע וקיימת בגופך מצווה - בגופך - כמו מצוות הסוכה. ריבונו של עולם אנחנו עומדים בנסיונות אבל איזה שמחת חג יש לנו? ליתומים והאלמנות? הרב נחמיה אנחנו עומדים כאן מול מיטתך במקום לשמוח בשמחת חג. איזו מן שמחה שילדים שואלים איפה אבא? ילדים שקורעים להם את בגדיהם?".

בפיגוע המשולב שהתרחש אמש בירושלים נרצחו שניים - הרב נחמיה לביא, ר"מ בישיבת עטרת כהנים, ואהרון בנט, חייל תושב ביתר עלית. לאחר מותו הועלה בנט לדרגת רב טוראי.

המחבל חמוש סכין, התנפל בתחילה על אהרון בניטה, בן 24, מביתר עלית, שהיה ככל הנראה בדרכו לכותל המערבי עם אישתו ובנו בן השנתיים, ודקר את השלושה. בתחילה נפצע בניטה באורח אנוש, אך כוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותו. אישתו נפצעה באורח קשה מאוד, ובנו בן השנתיים נפצע באורח קל.

הרב נחמיה לביא (לוי) בן 41, שהתגורר בעיר העתיקה, שמע ככל הנראה את הצעקות וירד עם נשקו לרחוב על מנת להתעמת עם המחבל ולחסל אותו. המחבל התנפל גם עליו, דקר אותו באורח אנוש, חטף את נשקו, והחל לירות בשוטרים שהגיעו למקום. כוחות המשטרה חיסלו את המחבל, אך הרב לביא נפטר מפצעיו. הותיר אחריו הורים, מהיישוב בית אל, אישה ושבעה ילדים.

חבריו מספרים: ״נחמיה ירד עם נשקו להציל את המעורבים בפיגוע והמחבל פגע גם בו. חטף את נשקו וכנראה בעקבות כך הגיעו כוחות הביטחון״.

(צילום: יעקב יברוב, אהרן קליגר) הרב נחמיה לביא ואהרון בניטה

הפאראמדיקים של מד"א אורי צחי ומוחמד עאבד אל רחמן שהגיע למקום סיפרו: "בסימטה שסמוכה לשער האריות הייתה המולה רבה, מיד כשהגענו ראינו צעירה כבת 22 בהכרה עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון, הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה לבי"ח הדסה ע"כ, במרחק של כ 20 מטר שכבו 2 גברים כבני 40 מחוסרי הכרה עם פצעי דקירה רבים, הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבתי החולים הדסה ה"צ ושע"צ תוך כדי פעולות החייאה כשמצבם אנוש, פעוט כבן 2 שנפגע בגפיים מירי טופל במקום ופונה לבי"ח שע"צ כשמצבו בינוני".

[embed]

]

הרב לביא התנדב בקיץ האחרון לעשות קורס קציני מילואים, כרב, חבריו, קציני הקורס, ספדו לו הערב. ''אנו מזועזים מהרצח הנתעב. מכך שיהודי טהור נרצח בעיר בירתנו בידי רוצח שפל ונתעב.

"הגיעו מים עד נפש. הרב נחמיה הי"ד רוב חייו למד ולימד תורה במסירות. הוא היה אמור להשתחרר מהמילואים ויצא לקורס הזה רק כדי שלא ישחררו אותו בגיל הפרישה על מנת שיוכל להמשיך לתרום לעם ישראל".

"כולו לב טהור! אדם מלא חיים ושמחה, פשטות וענווה, מתייחס לכל אדם בכבוד, רק לעזור, לתת! נדקר בליבו וליבנו שותת. אנו מחזקים את ידי כוחות הביטחון ובטוחים שילחמו במרצחים ובשולחיהם ביד קשה על מנת שעם ישראל לא ידע עוד צער וכאב''.

המחבל, מוהנד חלבי בן 19 מאל בירה שבאזור רמאללה, כתב אתמול בדף הפייסבוק שלו: "על פי מה שאני רואה האינתיפאדה השלישית פרצה. מה שקורה באל-אקצה הוא מה שקורה למקומות הקדושים שלנו ולדרך של הנביא שלנו, ומה שקורה לנשות אל-אקצה הוא מה שקורה אימהותינו ולאחיותינו. אני לא חושב שהעם ישלים עם ההשפלה. העם ייצא לאינתיפאדה".