הרב מלמד תומך במחאת החרדים

ראש מוסדות בית אל, הרב זלמן ברוך מלמד, מגלה תמיכה מלאה במפגינים החרדים וקורא לציבור "להשתתף בהפגנה כדי למחות על התערבות בג"צ בעניינים חינוכיים"

חדשות כיפה אורי פולק 17/06/10 00:00 ה בתמוז התשע

הרב מלמד תומך במחאת החרדים
אלעד יחיאל-cc-by-sa, צילום: אלעד יחיאל-cc-by-sa

עשרות אלפי חרדים התכנסו בשעות הצהריים בירושלים ובבני ברק, לקראת פתיחת עצרת המחאה נגד פסיקת בג"צ בעניין ההפרדה בבית הספר לבנות בעמנואל. בשעה 13:00 החלה העצרת המרכזית בבני ברק, ברחוב "חזון איש", לאחריה ייצאו אלפי משתתפיה בהסעות מאורגנות לירושלים.

ראש מוסדות בית אל ורב היישוב, הרב זלמן ברוך מלמד, מביע תמיכה מלאה בהפגנת החרדים נגד בג"צ וקורא לקהל תלמידיו ולציבור הרחב - להצטרף למחאה. "ההפרדה בעמנואל אינה על רקע עדתי. כמובן ידוע כי אנחנו בעד שילוב של כל העדות במקומותינו וכך אנו פועלים בכל מוסדות החינוך שלנו. אף על פי כן, אני קורא להשתתף בהפגנה כדי למחות על התערבותו של הבג"צ בעניינים חינוכיים", אמר הרב בראיון לערוץ 7.


ניסיונות פשרה אחרונים (צילום: משה מילנר, לע"מ)


בתוך כך נמשכים מאמצי הגישור בין הצדדים, כשנשיא המדינה שמעון פרס נפגש הבוקר (ה) עם סגן שר החינוך מאיר פרוש והרב דוד יצחק גרוסמן. "איננו מחפשים הפרת עקרונות, אלא שמירת השלום. אנחנו לא יכולים שיהיה יותר מחוק אחד - יש רק חוק אחד במדינה", אמר הנשיא. "ודאי שעל כל היהודים צריך להיות מקובל שכל אדם נברא בצלם אלוקים כך שאין מקום להפלות בין אדם לאדם. יחד עם זה אני מאוד מעריך את הרבנים ובוודאי את חכמתם של שני הרבנים שנמצאים כאן עכשיו ואשמע בכבוד רב את דעתם", הוסיף הנשיא.

הנשיא פרס ביקש מכל הנוגעים בדבר לגלות איפוק וסובלנות. "אני רוצה לפנות לכל הציבור - הדתי, החרדי, החילוני, המסורתי, לנהוג בכבוד איש ברעהו, לנהוג באיפוק. מי שמפגין מפגין, אך שחס ושלום לא תהיה התנגשות או שמישהו ייפגע גופנית או חלילה בדרך אחרת. אני חושב שגם אם יש דעות שונות כולנו רוצים בכבוד הזולת. אני בטוח שגם כוונת הרבנים אותה נשמע היא לשאת שלום ולא להתעלם מדברי היסוד של המדינה ומחוקיה שהם קובעים", אמר.