הרב מיכי יוספי: התפקדו לליכוד

הרב מיכי יוספי חתם על קמפיין לעידוד התפקדות לליכוד. הרב: "זה בא מתוך הבנה שאנחנו חלק מהעם"

חדשות כיפה ישי פרידמן 31/08/09 00:00 יא באלול התשסט

הרב מיכי יוספי: התפקדו לליכוד
יהושע מור יוסף, יחצ, צילום: יהושע מור יוסף, יחצ

הרב מיכי יוספי קורא לציבור להצטרף לפוליטיקה ולמפלגת השלטון הליכוד. בקול קורא שהתפרס בשבוע שעבר מטעם התנועה להעצמת המחנה הלאומי ועליו חתומים חברי כנסת מטעם הליכוד כמו ח"כ ציפי חוטובלי, יריב לוין, איוב קרא ודני דנון ורבנים כמו הרב אורי עמוס שרקי, הרב מרדכי רבינוביץ והרב דודי שפיץ חתום גם שמו של הרב מיכי יוספי. זו הפעם הראשונה שהרב יוספי מצהיר על תמיכה במפלגה פוליטית כלשהי.

הרב מיכי יוספי זוכה לאהדה רבה בקרב הציבור הדתי לאומי ושיעוריו זוכים לפופלאריות רבה בקרב צעירים. בנוסף מנהל הרב יוספי את חוות ישוב הדעת, "מרכז להתחדשות והטענת הגוף והנפש ברוח פנימיות התורה והמסורת העברית העתיקה", שנמצאית בשילה בדרום השומרון.

בקול הקורא נכתב כי "עם ישראל נתון היום ללחצים אדירים מבחוץ, הלחץ הבינלאומי חובר לעמדות העוינות ביותר כלפי מדינת ישראל. לחץ זה מתבטא לא רק במישור המעשי אלא גם בניסיון לערערו זכות אחיזתו של העם היהודי בחבלי המולדת המשמעותיים ביותר מבחינת זהותו: יהודה ושומרון וירושלים."

ובהמשך נכתב "בשעה גדולה זו נתבעת מהציבור הלאומי מעורבות בפוליטיקה בדרך של חתירה להימצא בעמדות ההשפעה וההכרעה האמיתיות של מדינת ישראל." והמסקנה: "אין מה להתייאש מפוליטיקה צריך פשוט ללמוד את הנקודות היעילות והמשפיעות במערכת הפוליטית. היום מפלגת השלטון היא המקום שבו מתקבלות ההחלטות הגורליות למדינת ישראל, שם עלינו להיות, להשפיע ולהוביל. זה הזמן להצטרף לליכוד זה הזמן להתפקד".

הרב מיכי יוספי מה פתאום פוליטיקה?

"נראה לי דבר ראוי, דבר בעל ערך. זו פלטפורמה שבאמת דרכה אפשר להועיל."

דווקא הליכוד?

"כך להבנתי זה לא שולל הבנות אחרות של אחרים."

מפלגות קטנות לדעתך לא משפיעות? רק הליכוד יכול?

"לא רק זה. זה קהל טיבעי שהוא שייך אלינו וזה בא מתוך הבנה שאנחנו חלק מהעם ולא חלק משטעייטעל. השאלה היא מה קבוצת ההתייחסות, האם קבוצת ההתייחסות היא הקהילה המצומצמת או השטיבעל או כלל המחנה הלאומי, כל אלו שאכפת להם ואוהבים את כל אשר בשם ישראל יכונה"

זו הפעם הראשונה שהרב קורא למעשה פוליטי למה דווקא עכשיו?

"אני עדיין שואף להיות לא קשור לפוליטיקה. אני חושב שזה ראוי, כמו שאמרתי, אבל אני ממשיך בעבודתי ללא הקשר פוליטי. זאת אומרת, אפשר לומר את האמירה ולהמשיך בסדר יום הרגיל."