הרב לאו: "מוכן להתחלף עם גלעד"

בדברים שנשא בצעדה למען שליט הפתיע רבה הראשי של תל אביב את הנוכחים

חדשות כיפה אורי פולק 06/07/10 00:00 כד בתמוז התשע

הרב לאו: "מוכן להתחלף עם גלעד"
תמונות ארכיון, צילום: תמונות ארכיון

כ-15 אלף איש השתתפו אמש (ב) בצעדת ההזדהות עם גורלו של חייל צה"ל, גלעד שליט, במרכז העיר תל אביב. בעצרת המיוחדת שנערכה בשעות הצהריים בכיכר רבין, נשא דברים רבה הראשי של העיר, הרב ישראל מאיר לאו.

"הצעדה והמצעד המכובד הזה נועדו לעורר את האחווה הקיימת בעם ישראל כלפי גורלו של היחיד, רק מטרה זו חשובה מאין כמוה. הצעדה גרמה לסולידריות גדולה, שכבר חשבנו שלא קיימת בתוכנו", פתח ואמר הרב לאו. "הרגשנו את עצמנו מנוכרים, אדישים ויש שיאמרו אנוכיים, ועשרת הימים האחרונים הוכיחו לנו שיש בנו, כולנו, פתיחות ורגישות ואחווה ורעות של ממש האחד כלפי השני".

"כולם אומרים "כולנו משפחת שליט" ו"גלעד הוא ילד של כולנו", אך אין לזה ביטוי מעשי. אני מבין שיש שיקולים ביטחוניים וראש הממשלה נותן חשיבות לביטחון הכלל על פני הצלת היחיד. הבעיה היא שאת כל הביטחון הטלנו מכורח הנסיבות על כתפיו של נער צנום, וזה לא הוגן", הסביר הרב. "לילד הזה מגיע לחזור הביתה. בואו נתחלף, אני אהיה במקומו", אמר להפתעת הנוכחים, "לי יש הרגשה שהעולם לא יעמוד מנגד, וזה יגרום לסדק בחומה האטומה שהחמאס מתבצר מאחוריה".

"אני מייחל לרגע שהסבא, צבי שליט, שעבר את גיל הגבורות, יזכה להגשים את חלומו ולחבק את הנכד שישוב הביתה. שהסבא יזכה ללטף את לחיו ולדעת שיש לו נכד חי, בריא ושלם. את הזכות הזו אסור לשלול לא מההורים ולא מהסבא", הוסיף.

הצעדה נכנסה היום (ג) אל יומה העשירי, כשבשעות הבוקר התאספו הצועדים בסמוך למרכז עזריאלי בתל אביב - והחלו לצעוד לכיוון בית דגן, דרך כביש מספר 1. בשעות הצהריים יתקיים אירוע למען גלעד בספרייה הציבורית בבית דגן. הצעדה תמשך אחר-הצהריים עד מרכז העיר רמלה, שם יערך אירוע נוסף, לאחריו תסיים המשפחה את היום בגבעת ברנר.