הרב יוני רוזנצוויג: כנס הרבנים לא שיקף כלום

הרב, המשתייך לארגון רבני בית הלל, מסביר מדוע לא הגיע לכנס הרבנים, שהתיימר בין היתר לאחד את רבני הציונות הדתית לקריאה משותפת: "אגיע לכנס שתומך בזכותם של רבנים לומר את דעתם בלי שיותקפו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/01/14 12:00 כח בשבט התשעד

הרב יוני רוזנצוויג: כנס הרבנים לא שיקף כלום
בית הלל, צילום: בית הלל

הרב יוני רוזנצוויג, המשתייך לארגון רבני בית הלל הסביר הבוקר (ד') מדוע לא הגיע אמש לכנס הרבנים בגני התערוכה לחיזוק עולם התורה. "את הרטוריקה של מארגני הכנס זיהיתי כבר מהתחלה, והבנתי שמה שהולך להיות זה קובץ נאומים שפחות או יותר חוזר על עצמו".

"אף שאני מסכים שלעיתים יש צורך בהפגנה ומחאה", כותב הרב בסטטוס בפרופיל הפייסבוק שלו, "וצריך להקדיש זמן גם כדי למסור מסרים שידועים מראש, החלטתי שהכינוס הזה לא שווה את הזמן שאשקיע בו".

"הכנס מציג מצג שווא", תוקף הרב רוזנצוויג. "גם אם הייתי יושב ומסתחבק עם רבנים שביום רגיל חולקים עלי בענייני הלכה ואמונה מכל וכל, זה לא היה משקף כלום. זה לא חידוש שכולנו מסכימים שהתורה חשובה, וזה לא מפתיע שכשמכנסים אנשים בחדר אחד אז הם מצליחים להיות נחמדים ונימוסיים אחד לשני. שני הדברים הללו לא מראים על אחדות בכלל - הראשון מראה שכולנו גדלנו באותו חינוך פחות או יותר, והשני מראה שכולנו אנשים מוסריים וטובים. נו, את הדברים הללו יש לי במשותף עם עוד הרבה אנשים בעולם, אבל אני לא עושה איתם כנסים".

"אם רוצים לעשות כנס שמשקף את האחדות של הרבנים אגיע", הוא אומר ומביא דוגמאות לכנסים אליו הוא מוכן לבוא: "אבוא לכנס שתומך בזכותם של רבנים לומר את דעתם בענייני הלכה ואמונה ללא שיותקפו באופן מחפיר ומעליב על ידי חבריהם. אגיע לכנס רבנים שתומך בזכותו של הציבור לעשות לו רב, לסמוך על רבנים מגוונים שונים, ללא ניסיון לנכס את כל האמת במקום אחד ורק במקום אחד. אגיע כנס רבנים שתומך בשיטות לימוד שונות, בחסידות, בהלכה, במחשבה, בלימוד הגמרא, בצורה מחקרית ובצורות אחרות. גם אבוא לכנס רבנים שתומך בעשיית כנסי רבנים גם סתם כדי ללמוד תורה - ולא רק כשיש צרה שמאגדת אותנו ומכריחה אותנו לשבת בעל כרחנו באותו חדר. לאלה הייתי עושה מאמץ להגיע".

עם זאת, מסיים הרב רוזנצוויג את דבריו בצורה פסימית: "לא נראה לי שאצטרך לפנות זמן בלו"ז הצפוף שלי בקרוב".