הרב יוני רוזנצוויג: "הממסד הרבני צריך לדעת שאי אפשר להתעלם מהפמיניזם"

לאחר שיעור שהעביר בפני קבוצת פמיניסטיות טוען הרב יוני רוזנצוויג כי "הציבור שדורש שינויים ברוח פמיניסטית הולך וגדל. אפשר לאבד את הציבור הפמיניסטי ברגע, הם מרגישים חבוטים מהממסד הרבני"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/02/14 09:18 כ באדר א'

הרב יוני רוזנצוויג: "הממסד הרבני צריך לדעת שאי אפשר להתעלם מהפמיניזם"
בית הלל, צילום: בית הלל

הרב יוני רוזנצוויג קורא לממסד הרבני להושיט יד לעבר קבוצות הפמיניסטיות. בעקבות שיעור שהעביר אמש (ד') בירושלים בפני קבוצת הפמיניסטיות ההלכתיות טוען הרב כי הצורך בשיעורים אלו חשוב על מנת שלא לאבד את ציבור זה.

אמש (ד') העביר הרב, חבר בארגון רבני בית הלל, שיעור ראשון מסוגו של רבנים מהמיינסטרים הדתי, אשר פנה לפמניסטיות ועסק בנושאים הקשורים לעולמן ולהשקפתן. כזכור, בשבוע שעבר דווח ב'כיפה' כי מיזם חדש של נשים החברות בקבוצת הפייסבוק 'פמיניסטיות הלכתיות' מבקש לפתוח לראשונה בית מדרש המיועד ישירות לפמיניסטיות דתיות. בשיעור, שהתקיים כאמור אמש (ד') דנה הרבנית מיכל טיקוצ'ינסקי, ראש בית מדרש לנשים - מורשה, בנושא 'פסיקת נשים - עבר הווה עתיד' והרב יוני רוזנצוויג דן בנושא הנפיץ 'שותפות נשים במרחב בית הכנסת - אפשרויות הלכתיות.

"הצורך בשיעורים מסוג זה חשוב", הוא כותב בפרופיל הפייסבוק שלו. "צריך לבדוק את הנושאים מחדש, לעבור על מקורות, ולהראות לציבור על מה מתבססים בין קולא ובין לחומרא".

לטענתו, נושא השקיפות הכרחי לקיום החברה כיום. "הציבור יכול לעכל חומרות, אבל הוא רוצה לוודא שלא מוכרים לו חתול בשק. הוא רוצה לדעת מה יש בשק".

"חשוב להקשיב למה שעולה מן הציבור", מוסיף הרב. "הציבור שדורש שינויים ברוח פמיניסטית הולך וגדל, ואף שאינני דמוגרף ולא עשיתי מחקר, מכל מקום נראה שזוהי המגמה כרגע. ככל הנראה יעבור זמן רב לפני שהפמיניזם ההלכתי יהיה נחלת הכלל, אבל זה לא אומר שאין ציבור גדול שמחכה לבשורה זו ורוצה להבין את תוכנה וליישמה".

"אפשר לאבד את הציבור הפמיניסטי ברגע. כמו דברי תורה שקשה לקנותם, אך קל לאבדם ככלי זכוכית - כך גם הציבור הפמיניסטי, שמרגיש חבוט מהממסד הרבני", הוא כותב.

"הממסד צריך להיות רגיש לכך, לדעת שאי אפשר פשוט להתעלם מהפמיניזם בטענה ש"אלה לא יראי שמיים". הם כן יראי שמיים, מחפשים תורה וצמאים לדעתה. אני חושב שהתייחסות נכונה תביא להתגברות תורה ויראת שמיים, להתגברות עבודת ה' בטהרה, ולא לצמצומה ומיגורה".