הרב חיים נבון לפעילי ארגוני המקדש: "אתם בדרך להיות כת"

ארגוני המקדש יוצאים נגד הכותל המערבי בכרוזים שכותרתם "תגיד אתה נהנה לדבר אל הקיר?". בתגובה לדברי הרב נבון, שהתנגד בחריפות למהלך, אמר יהודה גליק: "הכותל הוא מגרש חניה"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 02/02/14 13:52 ב באדר א'

הרב חיים נבון לפעילי ארגוני המקדש: "אתם בדרך להיות כת"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

פעילי ארגוני המקדש יוצאים במחאה נגד הכותל המערבי. כרוזים שחולקו על ידי אחד מארגוני המקדש שכותרתם "תגיד, אתה נהנה לדבר אל הקיר?", זכו לתמיכת פעילי המקדש הבולטים ולסערה סביב הטענה כי הכותל חסר חשיבות דתית. הרב חיים נבון לפעילים: "אתם בדרך להיות כת".

כרוזים שחולקו על ידי ארגון "חוזרים להר" בהם נכתב בין השאר "נתקענו בכותל המערבי, אנחנו מתפללים אל החומה ושוכחים את מקום המקדש שנמצא מעבר לה" קוממו את הרב חיים נבון שהזהיר כי ארגוני המקדש בדרך להפוך לכת. "האם כדי להעלות לתודעה את הר הבית אתם צריכים לזלזל בכותל המערבי הקדוש, שריד בית מקדשנו? ולזלזל ברבבות היהודים המתרפקים עליו בדמעות מדי יום?", פנה הרב חיים נבון אל פעילי המקדש והזהיר כי "יש קו גבול מסוים שמבדיל בין זרם רעיוני לבין כת. 'כת' היא קבוצה קנאית, שלא רואה שום דבר ואף אחד ממטר. רק את הערך החשוב לה, שבשמו היא מוכנה להעליב ולהשמיץ ולתקוף ולהרוס. פעילי הר הבית, היזהרו לא לחצות את הקו הזה".

דבריו של הרב חיים נבון התקבלו בתחושת חוסר שביעות רצון בולטת מצד פעילים מרכזיים בארגוני המקדש. "הכותל הוא שוק אחורי, מגרש חניה, צריך לחנך לאמת הזאת" אמר יהודה גליק מן הפעילים המרכזיים בארגוני המקדש "בניגוד לשלטים של הקרן להשכחת הר הבית, שמשום מה נקראת הקרן למורשת הכותל - דבר שאין לו כל מורשת, הכותל אינו המקום הקדוש ביותר לעם ישראל".

העיתונאי ירעם נתניהו, גם הוא מפעילי מהקדש הבולטים כתב לרב חיים נבון כי "הכותל המדובר אינו שריד בית מקדשנו. זה קיר מתקופת הורדוס. הוא קדוש בקדושת בית כנסת כי הפכו אותו לכזה", כתב והוסיף. "נא לא להפוך אותו למה שהוא לא. אין הוא שריד בית המקדש ואין לו מורשת, מורשת יש רק להר הבית". העיתונאי ופעיל מקדש מרכזי ארנון סגל פנה אל הרב חיים נבון וכתב "חבל שמעט תשומת הלב שאנו מקבלים ממך היא כמעט רק באופן של תקיפת דעתנו. מילא שאינך עולה להר - אבל אני מודה שמצבנו דומה לעתים לילד שנאבק על תשומת לב ציבורית, וכשהוא לא מקבל אותה הוא משיג אותה בדרך השלילית. אם יבואו רבים יותר להר - שגם בעיניך הוא ודאי חשוב ומקודש לאין ערוך יותר מהכותל, לא נצטרך פרוספקטים כאלו".

בתוך כך, ביום חמישי בבוקר ייצאו פעילי הר הבית במחאה כנגד איסור המשטרה על יהודים לנופף בדגלי ישראל במתחם הר הבית, פעולה המותרת כאשר מדובר בכל דגל של מדינה אחרת. במסגרת המחאה יעלו פעילי הר הבית ויניפו בדגלי ישראל בדרישה לשוויון באכיפת המשטרה את הסדר בהר הבית.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il