הרב ויצמן: אנו צריכים לשכלל את כוח ההרתעה שלנו

ראש ישיבת ההסדר מעלות ביקר בבית החולים שם מאושפזים תלמידיו שנפצעו בפיגוע הירי ליד בית אל. "האויבים מקווים שיוכלו לסדוק את כוח העמידה והמסירות שלנו"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/01/16 17:26 כא בשבט התשעו

הרב ויצמן: אנו צריכים לשכלל את כוח ההרתעה שלנו
Ehud Amiton/TPS, צילום: Ehud Amiton/TPS

"זהו עוד פיגוע ירי שמזכיר לנו שאנו צריכים לשכלל את כוח ההרתעה שלנו", אמר הרב יהושוע ויצמן ראש ישיבת ההסדר במעלות לאחר שביקר את הורי החייל מהישיבה בבית החולים שערי צדק בירושלים.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/131201625003.mp4[/embed]

הבוקר נפצעו בפיגוע הירי ליד בית אל שני תלמידיו של הרב ויצמן שהיו במשימת ביטחון שוטף באזור, דביר אלידור מחשמונאים ודוד אור מרמת גן. הפלסטינים מדווחים כי המחבל שביצע את פיגוע הירי במחסום פוקוס הוא, איש ביטחון פלסטיני משומריו של התובע הכללי של רמאללה.

"אנחנו צריכים להבין דבר פשוט, התקווה שיש לאויבים שלנו היא זו שהעירה את גלי הטרור. הם מקווים שיצליחו לסדוק את כוח העמידה והמסירות שלנו וזה מה שמניע אותם. עד שלא נחסל את התקווה זה ימשיך", מזהיר הרב ויצמן.

הוא מסביר כי לא מדובר בהכרח בפתרון אלים, "לא צריך לחסל את התקווה על ידי דם או מלחמות, רק החלטה נחושה שזו מקומנו ולהודיע מראש שבכל פיגוע נוסף עוד יישוב יקום. נחזק את כוח העמידה של ישובים אחרים נעבה ישובים והם יבינו שיש להם מה להפסיד, שאנו רק יותר ויותר נחושים", אומר הרב ויצמן.

הרב הוסיף כי זה הפתרון הפיזי הפשוט, "במובן העמוק יותר התורה הקדושה כבר אמרה לנו את הסוד, "כי ראו על עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך", התורה מגלה לנו מה כוח ההרתעה האמיתי של עם ישראל, בזה אנחנו מיוחדים ושונים מכולם וזה שם השם שנקרא עלינו. בזה האומות יבינו שיש לנו תפקיד וייעוד ובאופן טבעי זה ייצור להם את היראה".

"חז"ל אומרים אין חיה מתנפלת על אדם אלא אם כן נדמה לה כאדם, ובאותו המטבע אין אומה מתנפלת עלינו אלא אם כן אנו נראים לה כאומה, שאנו מתפקדים כמו כל אומה אחרת ברגע ששם השם נקרא עלינו שאנו מיוחדים תהיה יראה באופן טבעי וזה כוח ההרתעה האמיתי שאליו אנחנו מייחלים", אמר הרב ויצמן.