הרב וייס - מוקצה?

מפוני גוש קטיף לחצו והצליחו לבטל את השתתפותו של הרב הצבאי לשעבר, הרב ישראל וייס ב"כנס ירושלים". הסיבה: מעורבותו ביישום תוכנית ההתנתקות

חדשות כיפה אורי פולק 07/03/11 00:00 א באדר ב'

הרב וייס - מוקצה?
דובר צהל, צילום: דובר צהל

מנהלי "כנס ירושלים" העתיד להתקיים בשבוע הבא, ביטלו את הופעתו של הרב הצבאי הראשי לשעבר, תא"ל (במיל) הרב ישראל וייס, זאת בשל חלקו ביישום תוכנית ההתנתקות והחשש מפני מחאה ציבורית בעקבות מעורבותו בכנס - כך מדווח היום העיתון "הארץ".

על פי הדיווח, במסגרת הכנס נקבע דיון בנושא גבולות הציות בציונות הדתית - ושמו של הרב וייס הופיע בלוח הזמנים שכבר הופץ. אלא שבעקבות פרסום הדברים, הופעלו לחצים מצד מפוני גוש קטיף, אשר דרשו כי הרב וייס לא ישתתף בכנס. "הארץ" מדווח כי מארגני הכנס אוימו כי אם הרב וייס יקח חלק בפאנל, הם יפגינו נגדו ו"יפוצצו" את האירוע.

בעקבות הדברים התכנסה הנהלת הכנס לדיון חירום, בו נכנעו המנהלים ללחצי הציבור. "חשבנו שאחרי חמש שנים וחצי הפצע הגליד, אבל כנראה שעדיין לא. אנחנו עושים את הכנס כדי ליהנות, ואנחנו לא רוצים שיהיה חילול השם וצעקות", הסביר דודו סעדה, מנכ"ל הכנס ויו"ר קבוצת "בשבע". ואכן, בלוח הזמנים המתוקן שהופץ בימים האחרונים, שמו של הרב וייס לא הופיע.