הרב דרוקמן מציע עזרה

הרב חיים דרוקמן פנה לראש הממשלה בהצעה להתערב בבחירת ראש השב"כ הבא, זאת משום שהוא חושש לשיקולים זרים בהליך המינוי

חדשות כיפה אורי פולק 16/11/10 00:00 ט בכסלו התשעא

הרב דרוקמן מציע עזרה
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון, פנה באחרונה אל לשכת ראש הממשלה וביקש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתערב בהליך מינויו של ראש השב"כ הבא. בשיחה עם כיפה מסביר הרב דרוקמן כי ביקש להתערב בהליך מתוך מה שהוא מגדיר כ"אזרחות טובה ודאגה לשירות הביטחון הכללי, היקר והרגיש לכולנו".

מבדיקת כיפה עולה כי נכון לעכשיו, המועמד המוביל לתפקיד, הזוכה אף להמלצת ראש השב"כ יובל דיסקין, הינו א, מי שעומד כיום בראשות האגף הלא-ערבי בשב"כ. בהתיישבות יש מי שחושש מפני מינויו של א לתפקיד, זאת בשל התנהלות המחלקה היהודית אשר תחת אחריותו בתקופה האחרונה, במסגרתה הניסיון האחרון של סוכן השב"כ "דדה" להדיח את פעיל הימין חיים פרלמן לפגוע בשייח ראאד סלאח ומעצר הרב יצחק שפירא מיצהר, אשר נאזק לפנות בוקר.

פנייתו של הרב דרוקמן נעשתה בעקבות מידע רגיש שהגיע לידיו, לפיו נאסר על ראשי האגפים בשב"כ להיפגש עם ראש הממשלה ולייעץ לו בדבר מינויו לתפקיד של ראש השב"כ הנכנס. הרב דרוקמן ראה בכך נסיון לפגיעה בתהליך המינוי ועל כן מצא לנכון להתערב בסוגיה. "פניתי לראש הממשלה מתוך דאגה כנה ולא מתוך שיקולים זרים או אינטרסים, אינני פועל למינויו של מועמד זה או אחר", ציין הרב דרוקמן.

חרף פנייתו של הרב דרוקמן, לשכת ראש הממשלה דחתה את בקשתו וסירבה לאפשר לו להיפגש עם ראש הממשלה בנושא. לשכת ראש הממשלה סירבה להגיב על הדברים.

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה כי "יש לקוות שראש השירות הבא ימונה משיקולים ענייניים בלבד ולא מאינטרסים פוליטיים".