הרב דרוקמן: "העלאת זמן השירות של ישיבות ההסדר תוביל להרס המפעל כולו"

הרב חיים דרוקמן מגיב על הביקורת נגד ועדת שקד אשר לא העלו את משך שירותם של בני ישיבות ההסדר ופותח חזית נגד ח"כ אלעזר שטרן: "הוא לא יודע מה זה ישיבה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/02/14 09:47 יב באדר א'

הרב דרוקמן: "העלאת זמן השירות של ישיבות ההסדר תוביל להרס המפעל כולו"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבות בני עקיבא, הגיב הבוקר (ד') על הביקורת אשר הוטחה בוועדת שקד לאחר שלא העלו את מספר חודשי השירות לישיבות ההסדר באופן משמעותי. "כולי תמיהה על כך שמפעל שכל כולו הוקם על מנת לגדל תלמידי חכמים שגם ישרתו בצבא מותקף".

"כדי שיהיו תלמידי חכמים כאלו יש צורך באיזון בית התקופה בה הם לומדים והתקופה בה הם משרתים", הוא הוסיף בראיון ברדיו גלי ישראל. "בתחילה הדבר היה ברור לחלוטין. אף אחד לא הכריח אותם להתגייס והם הלכו לצבא בכל זאת. ישיבות ההסדר הם דוגמא מצוינת למודל מצליח".

הרב דרוקמן תקף בחריפות את חבר הכנסת אלעזר שטרן אשר דרש ששירותם של בני ישיבות ההסדר יוארך ואמר "אלעזר שטרן לא יודע מה זה ישיבה. כפי שבבית חולים הרופאים הבכירים קובעים את סדר הדברים כך גם הרבנים צריכים לעשות בישיבות. הוא לא יודע מה זה ישיבה והוא לא צריך לקבוע דברים בנושא. לפני כמה עשרות שנים לא היה אפשר להשיג רב אלא מתוך ישיבות חרדיות והיום יש מהפך שלם בנושא. מדובר במודל שהצליח מעל המצופה".

הרב דרוקמן קרא לחברי הכנסת להבין את סדר הגודל של מהלך שסופו העלאת משך שירות בני ישיבות ההסדר. "מהלך כזה יכול להרוס את הכל", הוא אמר. "אנשים לא מבינים במה מדובר. העלאת זמן השירות של בני ישיבות ההסדר תוביל להרס המפעל כולו".

המראיינים, אראל סג"ל וקלמן ליבסיקנד ניסו לשאול את הרב על החלטתו לאפשר לרב מוטי אלון להמשיך וללמד בישיבה הגבוהה אור עציון אך הרב סירב בתוקף. "אני לא מוכן להסביר", זעם. "הישיבה אינה גוף ציבורי ואני לא צריך להסביר מדוע הרב אלון מלמד אצלנו".

בנוסף, התייחס הרב דרוקמן לצעדה למבשרת אדומים הצפויה מחר ואמר "המטרה היא לחזק את הממשלה. להסביר לה ולעולם שארץ ישראל היא לא פיסת נדל"ן היא לא ניתנת למכירה".

"איזה עם נורמלי נותן חלק מארצו?", שאל הרב. "איבדנו את כל הפרופורציות ואנחנו מתנהגים כאילו אנחנו קולוניה של מישהו אחר והוא מכתיב לנו איפה לבנות. יש שמרחק בינינו לארה"ב ולא רק האוקיינוס האטלנטי מפריד בינינו אלא האוקיינוס של נצח ישראל".

עם זאת, אמר הרב דרוקמן כי הוא לא חושש כרגע מהמשא ומתן מכיוון שמדובר בשיחות ותו לא. "ג'ון קרי יכול להוציא מאה מסמכים אבל השאלה היא מה הממשלה תקבל".