הרב דרוקמן הודח מתפקידו

הרב דרוקמן הודח ממערך הגיור בעקבות הגעתו לגיל 75, אלא שזה היה גילו כבר בזמן חתימת החוזה.

חדשות כיפה יאיר פלדמן 22/05/08 00:00 יז באייר התשסח

הרב דרוקמן הודח מתפקידו
יחצ, צילום: יחצ

סערה בציבור הדתי לאומי. ארבע שנים בלבד לאחר שמונה לראש מערך הגיור, קיבל הרב חיים דרוקמן מכתב ממחלקת כח אדם ובו נאמר כי הוא יסיים את תפקידו בסוף חודש יוני הקרוב.

על פי הגירסה הרשמית, הסיבה לסיום התפקיד הינה הגעתו של הרב דרוקמן לגיל 75, אלא שהעיתוי בו נתקבלה ההחלטה, שבועות ספורים מאז החלטתם השערורייתית של דייני בית הדין הגדול לבטל רטרואקטיבית את כל הגיורים שנעשו באמצעות הרב דורקמן החל משנת 1999, מעלה לא מעט חשדות לקשר בין שני הדברים.

"כבר בינואר 2008 כשהרב דרוקמן חתם על החוזה האחרון שלו מול משרד ראש הממשלה הוא היה בן 75", אומרים גורמים במערך הגיור על הדברים. "כל אדם שעיניו בראשו יכול לעשות אחד ועוד אחד מסמיכות הפרשיות. יש פה איזו קנוניה ואולמרט מנסה לקנות את החרדים כדי להרוויח עוד קצת זמן. גם מי שלא מאמין שזה מה שקרה, יכול לראות בעוד כחודש מי ימונה לראש מערך הגיור ולהבין לבד למי התפקיד נמכר".

הרב דרוקמן עצמו ציין אף הוא בראיון הבוקר לגלי צה"ל את העובדה, כי החוזה האחרון מול נציבות המדינה נחתם לאחר שהיה בן 75, כשלדברי הרב דרוקמן שליחת המכתב והצורה בה היא נעשתה הינם תוצאה של "חלמאות או רשעות".

יש לציין כי בראש נציבות שירות המדינה, הגוף ממנו יצאה ההוראה על שליחת המכתב לרב דרוקמן, עומדת השופטת בדימוס טובה שטרסברג-כהן, שאך לפני מספר ימים מלאו לה 75 שנים.

אתנן פוליטי

שר שלום גרבי מזכל המפדל בתגובה להדחה כי מדובר בכניעה מוחלטת של ראש הממשלה לחרדים לא מהיום הרב דרוקמן עבר את גיל ה-70 אלא מזה חמש שנים, הדחתו בסמיכות למשבר הגיור מתווספת לאתנן הפוליטי שמעביר ראש הממשלה חובב המעטפות למפלגות החרדיות על חשבון הציונות הדתית.

גם הנהלת תנועת האישה הדתית לאומית "אמונה" מגנה את הדחתו של הרב חיים דרוקמן מראשות מערך הגיור, ואומרת כי "זהו מהלך זדוני ומרושע בחסות חרדית, זאת על-פי עיתוי ההודעה - שבועיים לאחר פסק הדין ההזוי של דיינים חרדים, שפסלו אלפי גיורים החתומים על ידו - אי אפשר להימנע מהתחושה הברורה כי זהו עוד שלב של כניעה לתכתיבים פוליטיים ואנטי ציוניים".

יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, מדגישה כי הרב חיים דרוקמן הוכיח אחריות לאומית וחברתית והשכיל בשנים האחרונות להנהיג את מערך הגיור בצורה נבונה ומעוררת כבוד. "התעלול החדש מבית מדרשה של נציבות שרות המדינה, הוא קריאת תיגר על דרכה של הציונות הדתית כולה, וכניעה מבישה וחצופה לתכתיבי עולם חרדי זר, ציני ומנוכר של רבנים ודיינים המנותקים מן המציאות החברתית, ושל עושי דברם בפרוזדורי הממשל ובמשרדי הממשלה".