הרב דייכובסקי מונה למנהל בתי הדין

הועדה לבחירת דיינים אימצה את החלטתו של שר המשפטים ומינתה את הרב שלמה דייכובסקי למנכ"ל בתי הדין הרבניים. טרם התקבלה החלטה בדבר מינויים של דיינים חדשים

חדשות כיפה אורי פולק 01/03/11 00:00 כה באדר א'

הרב דייכובסקי מונה למנהל בתי הדין

הועדה לבחירת דיינים החליטה לאמץ היום (ג) את החלטתו של שר המשפטים, יעקב נאמן, ולמנות את הרב שלמה דייכובסקי לתפקיד מנהל בתי הדין הרבניים. הרב דייכובסקי, לשעבר דיין בבית הדין הרבני הגדול, אייש את התפקיד במהלך החודשים האחרונים באופן זמני, מאז הופסקה כהונתו של קודמו בתפקיד, הרב אליהו בן דהאן.

ההחלטה לאשר את מועמדותו של הרב דייכובסקי לתפקיד זה, נחשבת למעשה כפשרה בין חברי הועדה, זאת מפני שמחד הוא מקובל על הציבור החרדי, אך מאידך ניחן באומץ ציבורי, הבא לידי ביטוי בפסיקותיו הליברליות. בעקבות חילוקי הדעות בין חברי הועדה, הוסכם שלא למנות לעת עתה דיינים חדשים לבתי הדין.

תנועת "נאמני תורה ועבודה" מסרה הערב לכיפה כי היא מברכת על המינוי. "נכונותו של הרב דייכובסקי, בכיר דייני ישראל, לעסוק בשפיר ושליה של מערכת בתי הדין הרבניים תתרום לכבודם ולתפקודם. חזקה על תלמיד-חכם כמותו שלא תצא תקלה מתחת ידו", נמסר.

בארגון הנשים מסורבות הגט, "מבוי סתום", מקווים הערב כי מינויו של הרב דייכובסקי ישפיע על מצבן העגום של מסורבות הגט. ב"מבוי סתום" מסרו לכיפה כי "בשבתו על כס הדיינות במשך 22 שנה, הכיר הרב דייכובסקי בסבלן של הנשים מסורבות הגט ועגונות פסק באומץ ולא חשש מלכפות גט על בעלים סרבנים. אנו מייחלים ששיטתו ודרכו ייתנו את הטון בבתי הדין הרבנים ויובילו אותם לדרך מתונה ההולמת את החברה בישראל".