הרב אריאל: לבדוק אם משפט קצב היה מוטה

פרסום ראשון: הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, קובע בעקבות הטענות באשר למשפטו של קצב כי "יש לבדוק אם אכן היה משפט מוטה"

חדשות כיפה אורי פולק 07/03/11 00:00 א באדר ב'

הרב אריאל: לבדוק אם משפט קצב היה מוטה
יחצ, צילום: יחצ

הסערה סביב מכתב הרבנים שתמכו בנשיא המורשע משה קצב, לא שוככת: היום (ב), בתגובה למערכת כיפה, טוען רבה של רמת גן ומי שנחשב לאחד מבכירי הרבנים בציונות הדתית, הרב יעקב אריאל - כי ייתכן והטענות שקבעו כי משפטו של קצב היה מוטה - נכונות.

בתגובה לכיפה חוזר הרב אריאל על התנגדותו למכתב הרבנים ולפרסומו הפומבי, אך טוען כי "יש הטוענים כי משפטו של קצב היה מוטה. אינני חוזר בי מדבריי ומה שאמרתי - אמרתי. אלא שאני חושב כי יש לבדוק את הטענות הללו ואי אפשר להתעלם מהן".

כפי שדווח בכיפה, החודש שיגרו עשרות רבנים מהציונות הדתית ובהם ראשי ישיבות, רבני יישובים ומחנכים, מכתב תמיכה למשה קצב, בו הם מחזקים את ידיו חרף ההתקפה הציבורית נגדו. "לכבוד נשיאה לשעבר של מדינתנו, אל תירא ואל תחת, כי האמת תורה דרכה. חזק ואמץ על עמידתך הבלתי מתפשרת על האמת - מראש עד סוף", נכתב ונחתם, בין היתר, על ידי הרבנים טאו, אבינר והגר.

בעקבות פרסום המכתב, חתמו רבנים בכירים ובראשם בכיר ראשי הישיבות הציוניות וראש ישיבת הר עציון, הרב אהרן ליכטנשטיין, רבה של רמת גן, הרב יעקב אריאל וראש ישיבת מעלה אדומים, הרב פרופ נחום אליעזר רבינוביץ - על גילוי דעת המגנה את הדברים. "אנו רואים בחומרה את הניסיון להטיל דופי בנשים המתלוננות ובשופטים, ולטשטש את החרפה אשר הוטלה על מוסד הנשיאות", נכתב.

עם פרסום מכתב הרבנים לקצב, טען הרב אריאל כי הוא "חש עלובנה של תורה, כאילו התורה מוצגת כאילו שהיא תומכת במעשים שזוקפים לקצב. לחפות על דבר כזה - זה דבר חמור מאוד. לאותם רבנים יש בעיה חינוכית ממדרגה ראשונה משום שתלמידים עלולים לפרש בטעות כאילו רבנים מקילים עם אנסים".