הרב אליקים לבנון: מרגיש צורך להיות שותף לדברים החיוביים בהפגנה

רב השומרון ואלון מורה הסביר מדוע הוא מגיע לעצרת המחאה, למרות שחוק הגיוס חיובי. "יש להפגנה הזו מטרה חיובית למען הגברת לימוד התורה וציון חשיבותה ועל כך כולם מסכימים ומצטרפים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/03/14 10:21 ל באדר א'

הרב אליקים לבנון: מרגיש צורך להיות שותף לדברים החיוביים בהפגנה
ישיבת אלון מורה, צילום: ישיבת אלון מורה

הרב אליקים לבנון, רב השומרון והיישוב אלון מורה, הסביר הבוקר (א') ברדיו קול ברמה מדוע הוא מתכוון להגיע לעצרת המחאה נגד חוק הגיוס. "ההפגנה הזאת, יש לה מטרה אחת, מטרה חיובית למען הגברת לימוד התורה וציון חשיבות לימוד התורה בעם ישראל ועל זה בוודאי כולם מסכימים ומצטרפים", אמר הרב אך הודה כי "ההפגנה הזאת מלווה גם בקולות צורמים יותר".

"ההפגנה באה גם כדי לתקוף או לבקר כוחות אחרים בעם ישראל, שהם כוחות חיוביים וטובים ויותר מזה פועלים ופעלו למען התורה ומכאן הבלבול", הוסיף הרב. "אז יש כאלה שאומרים לא ללכת, בגלל שבאים לתקוף את הגיוס והחוק החדש שבסך הכל הוא חוק מאד טוב, חוק טוב גם עבור העולם החרדי. חוק שמאפשר המון חופש פעולה למשך שנים, מדובר על אלפי תלמידים שיכולים להמשיך וללמוד ללא הפרעה".

"מדובר בחוק מאד חיובי שגם נציגי העולם החרדי שהיו שותפים לחקיקת החוק סמכו את ידיהם עליו. רבנים חשובים בסתר הלב אומרים שהחוק הזה הוא חוק חיובי. היו נציגים של העולם החרדי, נציגים מוסכמים שנשלחו והיו מוסכמים. אני לא מדבר על חברי כנסת, אני מדבר על נציגים של העולם החרדי, עברו סעיף-סעיף ובסופו של דבר גם הסכימו".

"מי שרוצה תורה יכול לבוא ולהשתתף בקריאה לעם ישראל לשבת ללמוד, לתמוך בלימוד תורה", אמר הרב לבנון. "מדינת ישראל תומכת רבות בלימוד התורה, גם מבחינה כלכלית. אלה שמתנגדים רואים את הקולות הצורמים המתלווים ללימוד התורה וזה מה שגורם להם להחליט שאין צורך או לא נכון לבוא ולהשתתף בהפגנה הזאת".

"אני כשלעצמי סבור ומרגיש צורך להיות שותף לדברים החיוביים, בהחלט לבוא ולחזק את לימוד התורה בעם ישראל וזה המסר המרכזי. אני עצמי מאד אשתדל אך יכול להיות שהדבר לא יתאפשר מסיבות טכניות", הוסיף הרב.