הרב אליהו: יתד נאמן גרמו לקרע בעם ישראל

בהתייחסו להכפשת הרב דרוקמן מודה הרב שמואל אליהו שהיה קרוע במחשבה האם להגיע לעצרת החרדים. הוא לא בטוח האם יגיע להפגנה מול יתד נאמן אך קורא לציונות הדתית להגיע למקום

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/03/14 16:56 ד באדר ב'

הרב אליהו: יתד נאמן גרמו לקרע בעם ישראל
עמנואל מימון, צילום: עמנואל מימון

ההפגנה מול בניין מערכת עיתון 'יתד נאמן' ביום רביעי הקרוב צוברת תאוצה. בראיון ל'כיפה' אומר הרב שמואל אליהו כי הוא אינו בטוח עדיין האם יגיע להפגנה או לא אך קורא לבני הציונות הדתית להגיע ולהפגין נגד הכפשת הרב דרוקמן בתחילת השבוע. "חשוב להסביר לאנשים הללו שיש תורה בעם ישראל ולא רק במגרש שלהם. הציבור צריך להגיע להפגנה ולומר שמאסנו במחלוקת ושאנו רוצים שלום".

לדבריו "הרב דרוקמן הוא צדיק גדול שעשרות מתלמידיו הם ראשי ישיבות. נכון שהוא לא גר בבני ברק ולא נשמע אליהם אך מה שהם עושים זו טעות גדולה וחילול השם".

הרב אליהו טוען כי הדבר הבעייתי ביותר הוא שהם לא מקשיבים לרבניהם ובראשם הרב שטניימן. בהתייחסו לפרסומים לפיהם גורמים חרדיים לא הקשיבו לרב שטיינמן כשהורה לקרוא לרבני הציונות הדתית להגיע לעצרת ביום ראשון האחרון ולהעמידם לצד הרבנים החרדיים על הבמה, אמר הרב אליהו "הם עשו בדיוק להפך כדי לגרום לסכסוך ולקרע. הם לא מבינים שהקרע שהם עושים לא מוביל לכלום חוץ מחיכוך מיותר".

"מתמרנים את הרב שטיינמן", האשים הרב אליהו את העסקנים החרדיים. "אם הוא ביקש לפנות לרבנים הציוניים דתיים והתעלמו ממנו הם פגעו לא רק ברב דרוקמן אלא גם ברב שטיינמן. זה מה שקורה כשפוגעים ברבנים".

הרב אליהו הוסיף ואמר כי "אין קרע בין הציונות הדתית לחרדים כשמדובר בציבור עצמו. יש הערכה גדולה. אני בטוח שהציבור החרדי ששמע אתמול את המבצע המדהים של שייטת 13 הבין שהחיילים הללו קדושים, העריץ אותם והתפלל לשלומם".

"מאידך", סייג הרב. "יש קומץ מסיתים שמנסה לומר שעולם התורה עומד כנגד החיילים. אין לי ספק שאם תשאלו כל חרדי ברחוב הם יחסו לחיילי שייטת 13 הוא יגיד שהם המלאכים האהובים שמסרו את נפשם למענו. את המחשבה הטובה הזו צריך להוציא מהכוח אל הפועל".

הרב אליהו התייחס להשתתפותו בעצרת החרדים ביום ראשון ולסערה שהתחוללה סביבה. "כל חברי ואני, שהשתתפנו בעצרת, היינו קרועים בתוכנו לאורך כל האירוע. מצד אחד רצינו למחות נגד הדורסנות נגד עולם התורה ורצינו להיות שותפים אם אלו המוקירים את כבוד התורה, אך מצד שני כאבו לנו דברי הזלזול נגד רבותינו הגדולים. בעקבות הזלזול הזה חלק מהרבנים החליטו שלא לבוא וחלק הכריעו שהמקטרגים הם מיעוט קולני והרוב לא מעוניין לזלזל בכבוד התורה. כבר לימדנו הרב צבי יהודה קוק שגדול קידוש השם מחילול השם. במקום שיש גם חילול השם וגם קידוש השם, כל הנושא הוא קידוש השם".