הרב אוהד טהרלב: אפשר להיות דתיה גם בשירות הצבאי

במסגרת כנס לבת הדתית של צה"ל בבית החייל בת אביב אמר ראש מדרשת לינדנבאום "מי שתבוא בכוח האמונה תוכל להמשיך להיות דתיה גם במסגרת השירות כשרגליה נטועות בקרקע וראשה בשמיים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/11/14 16:45 כד בחשון התשעה

הרב אוהד טהרלב: אפשר להיות דתיה גם בשירות הצבאי
דוברות, צילום: דוברות

"אני בטוח שמי שתבוא בכוח האמונה תוכל להמשיך להיות דתיה גם במסגרת השירות כשרגליה נטועות בקרקע וראשה בשמיים", כך אמר הרב אוהד טהרלב, ראש מדרשת לינדנבאום, בכנס לבת הדתית של צה"ל בבית החייל בתל אביב. בכנס, בו השתתפו כ-1400 בנות המגזר הדתי לאומי, היו נציגי היחידות השונות בחילות הים, האוויר והיבשה וכן נציגי המדרשות והמכינות.

במסגרת הכנס קיבלו הבנות הדתיות מידע על הליך הגיוס, המסלולים והתפקידים השונים העומדים בפניהם. בנוסף, נפגשו הבנות עם בוגרות המדרשות השונות המשרתות בצה"ל. ברחבי הכנס הסתובבו חיילות דתיות ובנות מדרשה אשר ענו לשאלות המשתתפות וחלקו עמן את חוויותיהן מתהליך הגיוס והלימוד, ההשתלבות במערכת הצה"לית וההתמודדות עם תגובות הסביבה.

במסגרת הכנס נשא הרב אוהד טהרלב דברים כנציג התכניות הקדם צבאיות של האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון. "כשהתחלנו את תכנית הדס היו לנו 14 בנות בלבד, והנה היום אנו עדים לכמות האדירה של הבנות שהגיעו לכנס המבורך הזה", אמר הרב טהרלב והוסיף כי "אני מודה לאגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון שמסייע לכל אורך הדרך ושבלעדיו לא היו קמות תכניות לבנות הדתיות".

"יעקב אבינו חולם בגלות על הסולם שמלאכי ה' עולים ויורדים ממנו. הוא מפחד לעלות בסולם מהחשש שייפול והמדרש אומר כי בפחדו חטא יעקב כיוון שלא האמין מספיק. כך גם עליכן לא לפחד - כולכן חולמות חלום שבו צריכה ללוות אתכן האמונה בצדקת הדרך ושביכולתכן לעלות ולא ליפול. לסולם יש שני חלקים חשובים - האחד הצבא והשני התכניות שמשלבות בין שירות ללימוד תורה ותרומה לקהילה. שני החלקים יחד יאפשרו לכן לעלות מעלה", אמר הרב טהרלב.