הרב אבינר: לא כל מי שיש לו כיפה קטנה על הראש הוא תלמיד חכם

הרב תוקף את חברי הכנסת העוסקים בנושאי דת ומדינה כשהוא רומז בין היתר אלעזר שטרן ולרות קלדרון "עסקו בעניינים שלמענם נבחרתם והשאירו פסיקת הלכה לתלמידי חכמים ולרבנות הראשית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/04/14 17:36 ל בניסן התשעד

הרב אבינר: לא כל מי שיש לו כיפה קטנה על הראש הוא תלמיד חכם
Arielhorowitz, צילום: Arielhorowitz

הרב שלמה אבינר במתקפה על חברי הכנסת, הדתיים והחילונים, אשר החלו להגדרתו לפסוק הלכה בתחומי דת ומדינה. לטענתו "לא כל מי שיש לו כיפה קטנה על הראש הוא כבר תלמיד חכם ואפילו לא כל רב הוא בגדר תלמיד חכם גדול הראוי לפסוק הלכה, גם אם הוא מביא תועלת רבה לקהלו".

הרב אינו אומר למי הוא מתכוון כשהוא מדבר על חברי כנסת בעלי כיפה קטנה אך רשימת נושאים אותם הוא מפרט אינם משאירים מקום לספק כי מדובר בחבר הכנסת אלעזר שטרן ובשאר חברי מפלגת התנועה, יחד עם מספר חברי כנסת נוספים כגון רות קלדרון.

כך הוא כותב על נושא הגיור אשר "פותח שער לגיור בלי קבלת מצוות ומתוך כך פילוג באומה וניהול ספרי יוחסין", קבורת גוי בבית קברות יהודי, צמצום הרבנים הראשיים לאחד, הרכב האספה הבוחרת ברב ראשי, בחירת רבני ערים, הליכים משמעתים כלפי רבני ערים, חוברת רבנים לתת תעודות כשרות לעסק פתוח בשבת, העברת מערך הכשרות מהרבנות לחברה קבלנית, מנהל בתי דין אשר ימונה על ידי משרד המשפטים ולא יהיה כפוף לרבנות הראשית, ברית הזוגיות וחוק הפונדקאות לבני הקהילה הגאה "גם לאלה שאינם משפחה", להגדרתו.

עוד הוא מפרט בנוגע לשוויון במועצות הדתיות בין נשים לגברים, על כך שבוועדה למינוי דיינים יהיו ארבע נשים, שבתי הדין הרבניים לא יפסקו בדיני ממונות הקשורים לגירושין, על פתיחת איזורי הרישום לנישואין, בנוגע לגיוס בני הישיבות, על חוק פיקוח על מוהלים, חוק הבלניות וכן בנוגע לוועדת השמיטה אשר לא תעסוק בשמיטה בלבד אלא בעניינים חברתיים.

"אנא עסקו בעניינים שמוטלים עליכם ושלמענם נבחרתם, בטחון ומדיניות, חברה וכלכלה", פונה הרב אבינר לחברי הכנסת. "אנא אל תפסקו בענייני רפואה, מדע והלכה. צריך קצת שכל וקצת ענווה, לא לעסוק במה שלא מבינים ולא מוסמכים. השאירו פסיקת הלכה לתלמידי חכמים, לרבנים ולרבנות הראשית, ואז ד' יברככם ויתן הצלחה בכל מעשה ידיכם. החזיקו בכל מלוא רוחב ארצנו, המשיכו לבנותה, דאגו לעניים ולרעבים, וכמובן שתפו פעולה עם תלמידי חכמים מתוך כבוד ויראה, ולא מתוך כפייה. כפייה גם לא תעזור, כי שלומי אמוני ישראל לעולם לא יסכימו שאתם תהיו פוסקי הדור".

בשולי דבריו מותח הרב אבינר ביקורת גם על חלק מהרבנים אשר מביעים את דעתם בנושאי הלכה. "אין לרבנים קטנים או בינוניים להתיימר להיות פוסקי הלכה, וודאי שלא אם זה כדי למצוא חן בעיני הקהל, על ידי הראותם כמה הם מקילים, קשובים וידידותיים".