הרב אבינר: חובה לדווח על כוונה לבצע פעולת תג מחיר

הרב אבינר התייחס בראיון ל´כיפה´ לפגיעה ברכבי הצבא ביצהר והבהיר כי אם יש מידע על כוונה לבצע פעילות שכזו יש לדווח לרשויות. עם זאת סייג, "לא מדובר בכל תושבי יצהר אלא במיעוט שולי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/04/14 12:05 ח בניסן התשעד

הרב אבינר: חובה לדווח על כוונה לבצע פעולת תג מחיר
Arielhorowitz-cc-by, צילום: Arielhorowitz-cc-by

הרב שלמה אבינר מבהיר בראיון ל'כיפה', בהתייחסו לפעולת תג המחיר נגד רכבי הצבא ביצהר בימים האחרונים, כי יש לדווח על כוונה לעשות פעולות כאלו לרשויות. "צריך לדווח על תופעות של תג מחיר לפני שהן מתרחשות. זה מזיק לעם ישראל, ליישוב ואף לאותו אדם עצמו. אם מישהו יודע שאמור להיעשות משהו הוא צריך לעצור את האדם מלעשות את הפעולה, למצוא נתיבים למנוע את המעשה".

"אסור להעניש אדם אחד על עברה של אדם אחר ולכן תג מחיר אסור. אנחנו מוותרים על שימוש בכוח לטובת הצבא והמשטרה ואם כל אחד יתחיל להשתמש בכוח תהיה אנדרלמוסיה כי כל אחד יחשוב שהוא צודק", גינה הרב את הפעולה נגד הצבא ואמר "צריך להתפלל לשלומה של מלכות ולא לפגוע בה".

הרב אבינר מדגיש כי בניגוד לטענות כי מדובר באשמת תושבי יצהר, בפועל מדובר בתופעה שולית ורוב התושבים אינם אשמים במעשים הללו. "ההנהגה של יצהר הסתייגה מהפעולה הזו ולכן לא ישר לומר שיצהר ביצעו אותה. זה לא טוב לעשות הכללות. אנטישמים נהגו כך, אמרו שיהודי אחד גנב ועשו את כולם גנבים".

הרב התחמק מתשובה ברורה בנוגע לשאלה האם יש להוציא מיצהר גורמים אשר מבצעים את פעולות התג מחיר. "אני לא יודע אם מדובר במישהו מהיישוב או לא. אני מכיר את האנשים של יצהר והם לא שונים ממני או ממך. אלו אנשים רגילים וטובים. לא צריך לדבר על גירוש מכיוון שזוהי תופעה משנית".

"ההתרכזות בדברים השוליים הללו אינה בריאה מבחינה לאומית", מבהיר הרב. "זה לא רעיון טוב לעסוק בדברים שוליים מכיוון שהדבר מסלף את הראייה האמיתית על המציאות. בשיעורי סטטיסטיקה באוניברסיטה אומרים שפחות מעשרה אחוזים הם כלום ובמקרה הזה מדובר במאיית האחוז".

"אם רוצים לבטל את התופעות הללו צריך להפסיק להתייחס אליהן", תקף הרב את התקשורת על התעסקותה בפרשות התג מחיר. "הפרסום משרת את המגמות הללו. הפעולות הללו מזעריות ואם לא היו מדווחים עליהן אף אחד לא היה מכיר אותן. יוצא באופן פרדוקסלי שדווקא העיתונאים שמתנגדים לתג מחיר מאפשרים להם פרסום ובכך הם בל כורחם שותפים לדבר. אם לא היו מדברים על התופעה היא הייתה חדלה מעצמה. אני לא בעד צנזורה אבל העובדה היא שבמדינות בהן יש צנזורה על התופעות, הן חדלות מעצמן. לא בריא לעסוק בדברים אלו. תמיד יהיו דברים שוליים. אם רוצים שהתופעה תחדל צריך לחדול מלתת לה במה תקשורתית".