הרבנית מלמד נגד נוער הגבעות: אל תתערבו בגבעת האולפנה

באופן חריג יצאה הרבנית שולמית מלמד להגנת בעלה, הרב זלמן ברוך מלמד, בעד הסכם הפשרה שהוביל לפינוי מרצון של שכונת גבעת האולפנה. "הבתים הם פרטיים, אל תתערבו", כתבה לפעילי ימין

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/06/12 13:10 ז בתמוז התשעב

הרבנית מלמד נגד נוער הגבעות: אל תתערבו בגבעת האולפנה
ניסים לב, יח"צ, צילום: ניסים לב, יח"צ

הרבנית שולמית מלמד, אשתו של הרב זלמן ברוך מלמד, רב היישוב בית אל, מתחה היום (ד') ביקורת על פעילי הימין הקיצוני מ"נוער הגבעות" אשר הביעו מחאה נגד הסכם הפשרה שחתם הרב מלמד לפינוי מרצון של שכונת גבעת האולפנה בבית אל.

בתגובה חריגה שפרסמה הרבנית מלמד באחד הפורומים באתר האינטרנט של ערוץ 7, המצוי בבעלותה, כתבה הרבנית מלמד כי "הגיע הזמן שנוער הגבעות יקים יישוב לפי רוחו. אני מאמינה בכוחות שלכם ומציעה לכם עצה טובה - הקימו דבר משלכם. לגבי שכונת האולפנה אתם כותבים שקרים, חצאי אמיתות, תוקפים בלי לדעת את העובדות. רדו מזה, זה לא מוסיף לכם כבוד".

מלמד הוסיפה כי "בתי האולפנה הם שטח פרטי ונכס פרטי לחלוטין, ואין לאף אחד רשות להיכנס לשם. נראה אם תרימו את הכפפה ותתלכדו, תבנו יישוב בלי להישען ולהזדקק ליישוב קיים ולהפריע לו לחיות על פי אמונתו". בכך מתחה הרבנית ביקורת על פעילי הימין הקיצוני אשר ביקשו להתבצר באחד מבתי השכונה, לאחר שזה פונה מרצון, אתמול, ולאחר שאותם פעילים גורשו מהבית באמצעות סדרנים שהקצה לכך היישוב.

חלק מגולשי הפורום מתחו ביקורת על תגובתה של הרבנים מלמד והאשימו אותה, ואת הרב מלמד, בכך שויתרו על עקרונותיהם "תמורת עסקת נדל"ן". אחד הגולשים כתב כי "כשתתעוררי יום אחד ויפנו אותך מהבית שלך, תצעקי, תבכי ותשאלי איפה כל אותם נוער גבעות שיעזור לי".

גולשים נוספים הביעו מורת רוח על "חילול השם" בעקבות פינוי השכונה. הרבנית מלמד השיבה לאחד הגולשים וכתבה לו "אל תתערב בסוגיה לא שלך. הבתים הם פרטיים. לדעתך הבתים ביו"ש שייכים לכל אחד. לתגובות חצופות אני לא עונה כי העיוות כל כך חמור, שלא מספיקה תגובה בפורום. כאן צריך לימוד מהשורש".