הקיבוץ הדתי הגיע לשדרות

12 חברי גרעין הקיבוץ הדתי הגיעו לשנת שירות בשדרות. מחכה להם הרבה עבודה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/08 00:00 ג באלול התשסח

הקיבוץ הדתי הגיע לשדרות
יחצ, צילום: יחצ

חברי גרעין יג"ל (שנת י"ג לקהילה) של הקיבוץ הדתי הגיעו לשדרות והחלו בשנת שרות בעיר. 12 חברי הגרעין, בוגרי בתי הספר של תנועת הקיבוץ הדתי בשדה אליהו וקבוצת יבנה, עוסקים בשעות הבוקר בסיוע לצוות ההוראה בבית הספר היסודי "הרא"ה - אמי"ת", בשעות הצהריים בהדרכת ילדים ובני נוער במועדוניות ובחוגים, ובערב - בארגון אירועים והפעלות במתנ"ס ובתנועת בני עקיבא.

הקמת הגרעין הייעודי לשדרות הייתה יוזמתם של בני הגרעין, שהתארגנו במהלך שנת הלימודים ופנו לקיבוץ הדתי על מנת שיעניק את חסותו לפעילות.


מחכה להם הרבה עבודה (צילום: יחצ)


גרעין יג"ל בשדרות פועל בשיתוף עם הגרעין התורני "רעות - אפיקים בנגב" בהנהלת שלומית אקשטיין, ועם תנועת בני עקיבא ובליווי של תנועת הקיבוץ הדתי. בכל הקשור לעבודה עם הילדים והנוער ההתנדבות מודרכת ע"י אנשי מקצוע, וכוללת יום לימודים שבועי בנושאים תורניים.

מזכ"ל הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל, מסר כי "הקיבוצים גאים בצעירים שבוחרים להקדיש שנה מזמנם לפעילות למען כלל החברה בישראל, ודווקא בעיר שנמצאת תחת איום בטחוני מתמיד. זו אינה פעילות חד-פעמית או ביקור קצר, אלא עבודה ממושכת עם מחויבות רבה. שירות החובה בצבא ובמסגרות השרות הלאומי נראה אחרת לגמרי לאחר שנה של התנדבות". הוא ציין כי הגרעין החדש בשדרות הוא אחד משמונה גרעינים משימתיים שמפעילה תנועת הקבוץ הדתי בשיתוף בני עקיבא, המונים יחדיו כ- 90 בוגרי י"ב, ופועלים בהצלחה רבה בנקודות נוספות בארץ.

בסיוע לתושבי שדרות ועוטף עזה משתתפת גם האוכלוסייה הבוגרת בקיבוץ הדתי. במהלך הקיץ ארחו הקיבוצים כפר עציון, מעלה גלבוע, עין הנציב ושדה אליהו משפחות רבות מן האזור לחופשת הרגעות והתרעננות.