הצעת חוק: חופש פולחן ליהודים בהר הבית

הצעת חוק מבקשת להסדיר את סוגיית חופש הפולחן בהר הבית ולאשר ליהודים להתפלל במקום הקדוש ביותר ליהדות בדומה להסדרים במערת המכפלה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/05/14 11:39 יח באייר התשעד

הצעת חוק: חופש פולחן ליהודים בהר הבית
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הצעת חוק של חברת הכנסת מירי רגב מהליכוד וחיליק בר מהעבודה מבקשת להשוות את חופש הפולחן ליהודים לזה הנהוג במערת המכפלה בחברון, כך מפרסם היום עקיבא נוביק בידיעות אחרונות.

כיום מותר ליהודים לעלות להר הבית אך הוראות המשטרה הקפדניות אינם מאפשרות להם להתפלל במקום ואדם אשר חשוד בתפילה מורחק באופן מיידי מהמקום. לאחרונה הורחק פעיל המקדש יהודה גליק מהר הבית לארבעה חודשים ומאז הוא שובת רעב, כבר יותר מחודש ימים.

ההצעה מבקשת לאפשר ליהודים להתפלל במקום המקודש ביותר ליהדות ולהשוות את חופש הפולחן בהר ליהודים ולמוסלמים כפי שנהוג במערת המכפלה. כיום במערת המכפלה ישנו חלק אשר שייך ליהודים וחלק אשר שייך למוסלמים ובמשך עשרה ימים בשנה כל דת מקבלת את המקום כולו. בהר הבית, אין ליהודים צורך בכניסה למסגד כיפת הסלע שכן אסור על פי היהדות להיכנס למקום.

"אין סיבה שיהודים לא יורשו להתפלל במקום הכי קדוש בעולם", אמר רגב אמש לנוביק. "אעמוד על כך שכל התפרעות מוסלמית בהר תגרום לסגירתו גם לערבים". על רקע הערכות שראש הממשלה בנימין נתניהו ינסה לסכל את ההצעה העלולה להבעיר את המזרח התיכון, אומרת רגב שתביא את הסוגיה לפתחו של בית המשפט העליון. "ראש הממשלה אינו המחליט היחיד בנושא ואם החוק לא יעבור אפנה לבג"ץ כעותרת ציבורית עד שיהודים יוכלו להתפלל עם טלית, תפילין, לולב ואתרוג בהר הבית. כמו שהשמיים לא נופלים מזה שיהודים מתפללים במערכת המכפלה כך השמיים לא יפלו גם עכשיו", אמרה.