הציבור הדתי לאומי סטה מדרכו

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי: "שכחנו את הערכים, הפסקנו לחשוב בביקורתיות"

חדשות כיפה אלעד רותם 15/09/09 00:00 כו באלול התשסט

הציבור הדתי לאומי סטה מדרכו
יחצ, צילום: יחצ

בכנס בנושא התשובה בימינו שנערך אמש באפרת ביוזמת בית המדרש של מכללת שערי משפט, השתתפו בין השאר ראש ישיבת הר עציון הרה"ג אהרון ליכטנשטיין, הרב בני לאו, שופט ביהמ"ש העליון בדימוס צבי טל, ראש מדרשת הנשים במכללת שערי משפט ד"ר לאה ויזל ועוד רבים אחרים.

את מרב תשומת הלב תפסה הרבנית מלכה פיוטרקובסקי, לשעבר ראש מדרשת ברוריה. "הציבור הדתי לאומי, שגם הוא מחולק לכמה תתי ציבור", פתחה את דבריה, "אינו נקי, לא מא-להים ולא מאדם. שכחנו את הערכים של בחינה מחודשת וכנה של דרכנו, הפסקנו לחשוב בביקורתיות, חדלנו לקדם את פני המציאות, לפעמים, על ידי התאמת ההלכה".

"שכחנו מהי ערבות הדדית" , הוסיפה פיוטרקובסקי, "בתי הספר האליטיסטיים של הציבור הדתי הם דוגמא נהדרת לכך, מה אנחנו לא יכולים ללמוד עם אנשים שרמתם הדתית מעט פחותה משלנו? עוד הוסיפה ואמרה: השנה נפתחה בגוש עציון, אולפנא ראשונה מסוגה: אולפנה שמקבלת גם בנות שציונן 8...". עוד הוסיפה. "הבן שלי אמר לי פעם אמר ויש אמת בדבריו שבשביל להתקבל לישיבה צריך להיות או 10 או בן של רב.... "


שכחנו מהי ערבות הדדית (משתתפי הכנס, צילום: יחצ)


אף שפיוטרקובסקי התעקשה שעלינו להכות על החזה שלנו, ולא על של חברנו, גם הציבור החילוני זכה להתייחסות בדבריה: "הציבור החילוני עבר עיקור מהערכים שטמונים בו, מנשמתו היהודית. הציבור החילוני אינו יודע מהי שבת, ואינו יודע לומר קדיש. האלימות המשתוללת ברחובות בשנים האחרונות נובעת מהריק, כשיש חלל הוא מתמלא בכל הזבל והצחנה".

"אם כל ציבור בישראל יחזור לשורשים שלו, נוכל לקיים חברה יותר מתוקנת בארץ. זו תשובה שגם הציבור הדתי וגם הציבור החילוני צריכים לעשות", סיכמה פיוטרקובסקי.

הרב אביחי קצין, ראש בית המדרש במכללת שערי משפט ויוזם האירוע, הוסיף ואמר בכנס: "בכל וויכוח שמתגלע בציבור הדתי, כל צד בטוח שכל האמת נמצאת בצד שלו. אנשים אינם מנסים להבין את האמת הנמצאת בצד השני. הדבר גורם לכך שוויכוחים נעשים בחוסר כבוד הדדי".