הפגנה נגד הגרעין

כאלף איש השתתפו בהפגנה נגד הגרעין התורני ביפו, שפועל לדבריהם תוך התנכלויות ופרובוקציות. הגרעין: פועלים ללא התגרות ולמען הקהילה

חדשות כיפה אורי פולק 30/01/11 00:00 כה בשבט התשעא

הפגנה נגד הגרעין
Eyal72-cc-by, צילום: Eyal72-cc-by

כאלף בני אדם השתתפו אמש (שבת) בהפגנה שהתקיימה נגד הגרעין התורני הפועל ביפו, זאת בטענה כי הוא פועל בגזענות ובאלימות. בהפגנה שצעדה ממרכז פרס ביפו אל שכונת עגמי, טענו המפגינים כי הגרעין התורני בעיר פועל תוך אפליית דיור ורכישת קרקעות מתושביה הערביים של העיר.

במסגרת ההפגנה הניפו חלק מהמפגינים את דגלי הרשות הפלסטינית ואפילו את דגלי מצרים, זאת תוך השמעת קריאות תמיכה במפגינים המצריים. "כדאי ללמוד מהעם המצרי כיצד להתקומם", טענו חלק מהמפגינים, שקראו "די להתנכלויות ולפרובוקציות של המתנחלים ביפו".

למרות הלך הרוח המתוח ברחובות העיר, הגרעין התורני ביפו המשיך אמש בשלו. "הגרעין נוסד מתוך מגמה לחזק את התושבים היהודיים של יפו בתחום החינוכי והחברתי", נמסר אמש מטעמו. "הגרעין פועל רבות בתחום הסיוע לקהילה ופעילותו מתקבלת בברכה רבה על ידי התושבים. כל פעילות הגרעין היא ללא התגרות ופרובוקציות כלפי תושבי יפו הערבים וזאת בניגוד לגורמים פוליטיים המנסים להתסיס את האווירה".

בעקבות ההפגנות קרא ח"כ אורי אריאל לפרקליטות "לפעול נגד המסיתים הערבים בלי להפלות וללא משוא פנים". לדבריו, "עד עכשיו נמנענו מלהתייחס לטענות ולהפגנות ביחס ליהודים המתיישבים ביפו, אבל מאחר שהערבים הפכו את הסוגיה ללאומנית, אתחיל התערבות בימים הקרובים".

גם ח"כ מיכאל בן-ארי הגיב בחריפות נוכח ההפגנה, באומרו כי "את מפגיני השמאל וערביי יפו הקוראים למהפכת קהיר ביפו, צריך לשלוח לקהיר ולטהרן. יצא המרצע מן השק, האויב הערבי ביפו מגלה שמבחינתו דין יפו כדין שכם. שמאלנים תתעוררו".