העיתונאי שנרצח בידי דעאש: צם ביום כיפור בשבי והתפלל לכיוון ירושלים

חברו לשבי של העיתונאי האמריקאי יהודי סטיבן סוטלוף, שראשו נערף בידי מחבלי דעאש, מספר כי צם ביום כיפור בלי שהדבר התגלה לשוביו, והתפלל באופן חבוי לכיוון ירושלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/09/14 09:29 ח באלול התשעד

זעזוע בעולם לאחר פרסום סרטון עריפת ראשו של העיתונאי האמריקאי יהודי סטיבן סוטלוף. ראשי מדינות ושרים בעולם טענו כי מדובר מעשים ברבריים. “זוהי הוצאה להורג מזעזעת ומעשה ברברי שרק ממחיש כמה אכזרי ארגון דעאש. הארגון האיסלאמי הקיצוני הזה יודע רק טרור. אני מבקש להביע את תנחומיי למשפחה. צריך להילחם בכל התקיפות והמחויבות נגד דאעש", אמר נשיא צרפת פרנסואה הולנד וראש הממשלה הבריטי דיוויד קמרון אמר כי מדובר בסרטון 'מבחיל'.

בן ערובה נוסף ששהה עם סוטלוף בשבי ושוחרר סיפר אמש (ג') כי בשנה שעברה סטולוף צם ביום כיפור תוך שהוא מסתיר את הדבר משוביו, כך מתפרסם הבוקר בידיעות אחרונות. "הוא אמר להם שהוא חולה ואינו רוצה לאכול, למרות שבאותו היום הגישו לנו ביצים. היה נראה שהוא התפלל באופן חבוי לכיוון ירושלים. הוא הסתכל לאן המוסלמים מתפללים ושינה קצת את הכיוון", הוא סיפר. סטולוף הוא נכדם של שני ניצולי שואה שהיגרו לפלורידה. סוטלוף הועסק ככתב פרילאנס בשבועון טיים ובכלי תקשורת נוספים. ג'נין ג'יובאני מהשבועון ניוזוויק, שעבדה לצד סוטלוף, סיפרה כי "הוא היה צעיר ומצחיק וחצוף. הוא חי בבנגזי והיה אחד הבודדים שחש צורך לחיות שם כדי לסקר את המתרחש בעיר הלובית".