המשרד לשירות דת: אסור לבלניות לתחקר את הטובלות

בחוזר מנכ"ל של המשרד לשירותי דת יצאה הוראה לבלניות לשמור על פרטיותן וצניעותן של הטובלות והובהר כי כשרות הטבילה הינה באחריות הטובלת בלבד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/04/14 18:43 ח בניסן התשעד

המשרד לשירות דת: אסור לבלניות לתחקר את הטובלות
shutterstock, צילום: shutterstock

חוזר מנכ"ל החדש שפורסם בימים האחרונים במשרד לשירותי דת מנחה את הבלניות באשר לשמירה על צנעת הפרט של ציבור הטובלות במקווה. בנוהל החדש ניתנו בפעם הראשונה הוראות המנחות את הבלניות שלא לשאול שאלות הנוגעות למצבן האישי או הנוגעות לפרטיותן וצניעותן של הטובלות במידה והן אינן מעוניינת בכך.

על פי ההוראות החדשות הסיוע ההלכתי במהלך הטבילה ייעשה אך ורק על בסיס הסכמת הטובלת ובנוסף לכך פורסם בנוהל כי מהות וכשרות הטבילה הינו באחריות הטובלת בלבד, במידה ותמצא בעיה הלכתית כלשהי, הסמכות לפסיקה היא הרב המקומי באותו מקווה.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן אמר: "חודשים של עבודה לשיפור נהלי הטבילה לטובת הטובלות הגיעו לכדי מימוש. אני מקווה שהנהלים החדשים יאפשרו לטובלות חויית טבילה אישית בקדושה וטהרה. הנוהל נכתב בהתאם לפסיקותיהם של הרבנים הראשיים, אני מודה להם ולארגונים השונים ששיתפו איתנו פעולה ואיפשרו את המהלך."

אלחנן גלט מנכ"ל המשרד לשירותי דת מסר: "לראשונה, אנחנו מאפשרים לאישה המגיעה לטבול במקווה לבחור אם היא מעוניינת בליווי פרטני של הבלנית הכולל תיחקור מצידה על סיבת ו/או אופי הטבילה"

במשרד לשירות דת אמרו עוד כי בעקבות פגישות שערך סגן השר עם הרבנים הראשיים, הרבנים הראשיים פרסמו מכתבים ששמים את הדגש על צנעת הפרט בטבילה ובהתאם להם הוכן הנוהל.