המרכז לבקרת מחלות בארה"ב: מומלץ לבצע ברית מילה

המרכז לבקרת מחלות בארה"ב פרסם נייר עמדה בו הוא קובע שהתועלת בברית המילה עולה על הסיכון. "עשוי למנוע 300 אלף מקרי מוות בשנה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/12/14 12:59 יא בכסלו התשעה

המרכז לבקרת מחלות בארה"ב: מומלץ לבצע ברית מילה
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

המרכז לבקרת מחלות בארה"ב (CDC) קובע בטיוטת נייר עמדה חש כי התועלת בברית מילה עולה על הסיכון, וממליץ לבצע ברית על מנת להפחית את הסיכון להידבק ממחלות מין ומאיידס.

ד"ר איתי גל, שהביא את הדברים בynet מסביר כי חשיבות ברית המילה בהגנה מפני מחלות מידבקות ידועה כבר שנים ארוכות. לדבריו, אצל גברים שאינם נימולים העורלה ארוכה יותר ועל כן קל לנגיף לשהות בשכבה הפנימית ולעבור הלאה.

בהנחיות החדשות נכתב כי "העדויות המדעיות ברורות ומצביעות על כך שהיתרונות בברית המילה גדולים מהחסרונות", והובהר כי על פי הערכות סטטיסטיות ברית המילה עשויה למנוע שתי מיליון הדבקות בנגיף ה-HIV וכ-300 אלף מקרי מוות. טיוטת ההנחיות של הCDC תתפרסם כבר בימים הקרובים לציבור, שיוזמן לחוות את דעתו ולאחר מכן יצא מסמך הנחיות סופי.

בהתבסס על הנתונים אודות הסיכון להידבק באיידס ובמלון מין, קבע ארגון הבריאות העולמי כי ברית מילה היא אמצעי התערבות נוסף המפחית את שיעור ההדבקה בגברים. עם זאת הדגישו המומחים כי הנתונים עשויים להיות שונים בין מדינה למדינה.