"המצרים יוצאים מבית עבדים"

לרגל חג הפסח, ביקר הנשיא פרס בבתיהם של הרבנים הראשיים לישראל והרב עובדיה יוסף

חדשות כיפה אורי פולק 20/04/11 00:00 טז בניסן התשעא

"המצרים יוצאים מבית עבדים"

כמיטב המסורת, נשיא המדינה, שמעון פרס, ערך היום (ד') ביקורי חג לרגל חג הפסח, בביתו של הרב עובדיה יוסף ובבתיהם של הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר.

בביקורו אצל הרב עובדיה, עדכן הנשיא את הרב על שיחותיו עם הנשיא אובמה, עם מזכ"ל האו"ם ועם הצמרת המדינית ודן עם הרב בהתפתחויות השונות במזרח התיכון. נשיא המדינה ביקש את סיועו של הרב עובדיה, כמו גם את סיועם של הרבנים הראשיים לישראל בקידום השלום והיציבות באיזורנו ואמר, כי "לרבנים יש חלק חשוב ומכריע בחתירה לשלום. אסור שהסכסוך הישראלי פלשתינאי יהפוך לדגל שנאה של כל העולם הערבי נגדנו".

עוד הוסיף נשיא המדינה כי להבדיל משנים קודמות, "הפסח הזה שונה מכל פסח אחר. השנה המצרים עצמם מנסים לצאת מבית עבדים", אמר פרס ואיחל לעם המצרי "לצאת מהרעב, מהבושה ומהמחסור שהוא מצוי בו".

מנגד, הרב עובדיה בירך את הנשיא פרס ואמר לו כי הוא "אהוב למעלה ונעים למטה אני מאחל לנשיא הצלחה בתפקידו ומברך את עם ישראל כולו לרגל חג הפסח". עוד הוסיף הרב עובדיה ברכה מיוחדת לנשיא ולעם ישראל לרגל החג ושניהם התפללו לשלומו ואחדותו של עם ישראל.

לאחר מכן המשיך הנשיא פרס לביקור בביתו של הרב עמאר, אותו בירך הנשיא על מעשיו ומאמציו למציאת פתרון הילכתי לסוגיית גיורם של חיילי צה"ל. "עמידתך ופועלך סייעו רבות לחיילי צה"ל המסכנים את נפשם על הגנת ישראל", אמר לו הנשיא, "זהו אחד המעשים החשובים והגדולים שנעשו השנה בישראל. אתה משרה על עמנו רוח טובה ואני מבקש את בירכתך ועזרתך לקידום השלום".

הרב עמאר אמר לנשיא כי הוא "מסמל את היופי וההדר בהופעותיך בעולם ובשיחותיך עם מנהיגים. זו דרך להראות את פניה היפים של ישראל". עוד הוסיף הרב עמאר דברי שבח בנושא חשיבות ערך השלום ואמר כי "אנו מתפללים לה' שיהיה שלום בעולם ושלום על עמנו". בפתח הביקור אצל הרב עמאר ניחם הנשיא, את הרבנית, אשת הרב על מות אמה ואיחל לה ולמשפחתה כי מבנין ירושלים ינוחמו ולא ידעו עוד צער.