המלכוד של בנט: לתמוך בהפגנת הימין או להתעלם

ביום ראשון תתקיים הפגנת הימין, אך מתברר כי בנט עדיין לא בטוח האם הוא יתמוך בה. הסיבה: אם יתמוך ייתכן שהדבר ייתפס כסיוע לליכוד, אם לא יתמוך הוא יסתכן במכה קשה לימין

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/03/15 10:11 יט באדר התשעה

המלכוד של בנט: לתמוך בהפגנת הימין או להתעלם
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ביום ראשון הבא מתוכננת הפגנת ענק של הימין רגע לפני הבחירות, וכקונטרה להפגנת השמאל בשבוע שעבר, אך מתברר כי יו"ר הבית היהודי לא ממהר לתמוך בהפגנה מחשש כי הדבר ייתפס כתמיכה בליכוד.

בתמלול מתוך ישיבת הבית היהודי שהובא בגל"צ הבוקר מתלבטים יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, חברת הכנסת אורית סטרוק, המועמד שמעון ריקלין המסייע לקמפיין וגורם אנונימי במטה, בנוגע לשאלה האם לתמוך בהפגנה.

"יש רק שתי אפשרויות", אמרה סטרוק. “או שזה קורה ואז זה חייב להיות עם יותר מפגינים מהשמאל וחייבים ללכת. או שמבטלים. אין דרך ביניים. אסור שנתבזה". בתגובה אומר גורם במטה כי לדניאלה וייס, מארגנת האירוע, יהיה קשה להרים אירוע גדול כי אין לה הרבה משאבים ובנט משיב "לא משנה כמה יגיעו, התקשורת תגיד שהגיעו קצת".

בתגובה לדברי בנט, אומרת סטרוק "זה לא הגיוני שלא נעקוף את השמאל", אך שמעון ריקלין מבהיר כי ישנה בעייתיות בהפגנה זו. “צריך מאוד להיזהר. מישהו שם יגיד משהו מטומטם שיהרוס את כל הסיפור וזה יידבק אלינו. תראו את יאיר גרבוז בהפגנת השמאל. לנו זה נתן תנופה חיובית ואז הגיע חגי הוברמן והכניס לנו מכה. ואם ההפגנה הזו תהיה ברוח 'זה אנחנו או הם', אז זו בעצם הפגנה שעוזרת לליכוד. למה שניקח בה חלק? צריך לנסות לבטל".

מדובר בהחלט במלכוד מצד בנט. מחד, הוא מעוניין להיתפס כמנהיג הימין, ועל כן האינטרס שלו הוא לקדם את הנושא, אך מנגד סביר ביותר שבהפגנה ביום ראשון בכיכר רבין יקראו הנואמים להצביע למפלגה ימנית כלשהי, ולא דווקא לבית היהודי, דבר אשר ייתן נקודות לליכוד על פני הבית היהודי, תוך שהבית היהודי ייתפס כמסייעים לליכוד.

לא ידוע מה בנט יעשה לבסוף, אך נראה כי כך או כך הוא עלול להפסיד מהמהלך.