המועצה הדתית בתל אביב פיטרה רב שדרש כספים מזוג שחיתן

פרשה חמורה של רב שלקח כספים מזוגות הבאים להינשא במועצה הדתית תל אביב בניגוד לחוק. לאחר מחאה ברשתות החברתיות ושימוע מהיר הוא פוטר. יו"ר המועצה הדתית: "מעשה לא מקובל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/02/14 10:42 ד באדר א'

פרשה חמורה של רב אשר לקח כספים בניגוד לחוק בעת נישואים במועצה הדתית תל אביב נחשפת היום (ג'). על פי פרטי הפרשה. זוג חילוני אשר ביקש להתחתן לאחר שנים של זוגיות, נחשף לשאלות קשות ולאחר מכן התבקש לשלם סכום כסף תמורת ביצוע החתונה. הרב, פנסיונר של המועצה הדתית, החל לפני כמה חודשים לבצע חופות במתחם המועצה ודרש בניגוד לחוק תשלום על עבודתו. יש לציין כי הרב אינו עובד של העירייה אך עם זאת, נהלי הרבנות אוסרים על רבנים לקבל תשלום בגין עריכת חתונות.

"בסוף סדרת שאלות חושפניות, אשר נגעו לעניינים אינטימיים בין בני הזוג, נשאלה השאלה הבאה: 'עכשיו זה הזמן להביא לנו משהו שהכנת לנו. יש לכם משהו להביא?", מספר מקורב לזוג שאמר שהם הגיבו בפליאה אך לאחר מכן הביאו לרב מעטפה עם כסף. "תשובתם הפתיעה אותי", מספר הגורם. "הבאנו להם את המעטפות עם הכסף שהכנו. אמרו לנו שככה זה ברבנות וצריך להכין מעטפות", סיפרו בני הזוג.

בעקבות פרסום המקרה ברשתות החברתיות פנו בני הזוג בתחילה, בעזרת מתווך, לסגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, שהזדעזע מהמקרה והתחייב כי לא יאונה כל רע למתלוננים ונישואיהם לא יבוטלו. לאחר מכן פנו אל אלדד מזרחי, יו"ר המועצה הדתית תל אביב, שהזדעזע אף הוא מהסיפור.

אמש (ב') קיים מזרחי שימוע לאותו איש אשר הודה בעיקרי העובדות. על פי גורמים המעורבים בפרשה, בתחילה טען הרב כי לא פנה לבני הזוג לבקש כסף, אך הם על דעת עצמם החליטו לעשות כן. עם זאת, בני הזוג כופרים בטענה זו וטוענים כי הוא דרש מהם כסף.

לאחר השימוע פוטר הרב באופן מידי ולא יוכל להמשיך לקיים חתונות במתחם המועצה הדתית. בנוסף, כינס יו"ר המועצה הדתית את כל עובדי המקום ברבנות ואמר כי אירוע כזה הורס מאמצים מרובים לשיפור התדמית והשירות. מזרחי הוסיף ואמר כי חידד את הנהלים וטען כי יגיב בחריפות אם מקרה כזה יחזור על עצמו. "מעשים כאלו הורסים שנים של מאמץ לנקות את השחיתות ואת השם הרע שיצא על המועצות הדתיות", אמר מזרחי.