"הכדורים שנורו לעברו של יהודה גליק כוונו לעבר כל יהודי שרוצה לעלות להר הבית"

חברי כנסת ושרים הגיבו על ההתנקשות ביהודה גליק במרכז מורשת בגין. בנט: "ההתנקשות בליבה של ירושלים בפעיל ציבור היא חציה של קו אדום מדם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/10/14 23:34 ה בחשון התשעה

"הכדורים שנורו לעברו של יהודה גליק כוונו לעבר כל יהודי שרוצה לעלות להר הבית"
דוברות אורי אריאל, צילום: דוברות אורי אריאל

חברי כנסת ושרים הגיבו הערב (ד') על ההתנקשות ביהודה גליק במרכז מורשת בגין, רגע לאחר אירוע של נאמני הר הבית.

השר אורי אריאל: "אני מתפלל לרפואתו המלאה של יהודה גליק. הכדורים שנורו הערב לעברו כוונו לעבר כל היהודים שרוצים לממש את זכותם היהודית והמוסרית לעלות למקום הקדוש ביותר לעם היהודי ולהתפלל בהר הבית. אני דורש מראש הממשלה לאפשר באופן מיידי לכל יהודי לעלות להר הבית באופן חופשי, ולנקוט באגרוף ברזל כנגד הפושעים האחראים למעשה."

סגן השר הרב אלי בן דהן שהיה הנואם המרכזי בכנס שאירגן יהודה גליק על אירוע ההתנקשות: "אני המום שדקות ספורות אחרי הדברים שנשאתי הערב בכנס של יהודה קרה הגרוע מכל."מאשר יגורתי בא לי", דיברתי על אובדן השליטה של משטרת ישראל ואובדן הביטחון האישי בירושלים וכמה דקות לאחר מכן מתבצע בלב ירושלים חיסול ממוקד.

"דקות ספורות לפני היציאה מהמקום עוד שוחחתי עם יהודה על דרכי פעולה לעתיד, לא האמנתי שזה מה שיקרה. פרט למאבטח אחד בכניסה, לא הייתה אבטחה לכנס. היכן כל השוטרים שהובטח לנו שיגנו עלינו?? ראש הממשלה והשר אהרונוביץ' צריכים להשליט סדר באופן מידי ולהשיב את הביטחון והריבונות. אני מתפלל לרפואתו של יהודה."

ח"כ אורית סטרוק: "ההתנקשות המזעזעת בליבה של ירושלים היא תוצאת ההסתה המתמשכת של אבו מאזן מחד, והגמגום הישראלי בסוגיית הר הבית מאידך. אני קוראת לממשלה להבהיר שהטרור אינו משתלם, ולפתוח כבר השבוע את הר הבית לתפילת יהודים, ומתפללת לרפואתו והצלתו של יהודה גליק".

השר בנט: ״ נפל דבר בישראל. התנקשות בליבה של ירושלים בפעיל ציבור היא חציה של קו אדום מדם. ביטחון לא מביאים בדיבורים אלא במעשים, ואני קורא לראש הממשלה להחזיר את ריבונות ישראל לבירתה ומיד״

מוטי יוגב: "ניסיון הרצח בלב ירושלים בירת ישראל של יהודה גליק פעיל זכויות האדם בהר הבית הוא מזעזע. מעבר לתגבור הכוחות הדבר מחייב ביצוע "חומת מגן" בירושלים למעצר כל ראשי ארגוני המחבלים וכמובן תפיסת המתנקש. כמו כן יש לחזק את שליטת ישראל בהר הבית למנוע באופן נחרץ כל אלימות בהר ובכל מרחב ירושלים. באופן אישי איני מהעולים להר הבית מפאת קדושתו אך בהיבט הלאומי עלינו להבהיר ולהדגיש בפועל כי הר הבית בידינו. בתפילה לרפואה שלמה של הפצוע יהודה יהושוע בן ברנדה בתוך שאר חולי ישראל וביטחון ושלום לירושלים השלימה".

יוני שטבון: "אין ריבונות בירושלים, קורא לממשלת ישראל להתעשת ולעצור את מחול השדים. לא יעלה על הדעת שמדינה תשלים עם טרור המשתולל בבירתה כעובדה מוגמרת. עם טרור נלחמים, לא משלימים. מתפלל לרפואתו של יהודה גליק בן ברנדה, איש אמת וירא אלוקים".