הישג לבית היהודי: חוק הגיור של המפלגה יגיע לוועדת השרים לחקיקה בהקדם האפשרי

במקביל לחסימת חוק הגיור השנוי במחלוקת של אלעזר שטרן רשמו בבית היהודי הישג כשבנט ונתניהו סיכמו כי החוק הממלכתי של המפלגה יקודם במהירות לקריאה שנייה ושלישית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/03/14 18:24 יז באדר ב'

הישג לבית היהודי: חוק הגיור של המפלגה יגיע לוועדת השרים לחקיקה בהקדם האפשרי
הליכוד, צילום: הליכוד

הישג נוסף לבית היהודי. לאחר לחץ מצד המפלגה הצליחו בבית היהודי לדחות את העברת חוק הגיור השנוי במחלוקת של אלעזר שטרן למושב הקיץ של הכנסת. במקביל סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר נפתלי בנט על העברה מהירה של חוק הגיור הממלכתי, אשר מובילה המפלגה, לוועדת השרים לחקיקה ומשם לקריאה שנייה ושלישית.

היום (ד'), בצעד של מחאה על כך שחוק הגיור של אלעזר שטרן נידון בוועדת חוק חוקה ומשפט, לא הופיעו חברי הבית היהודי בדיון מיוחד בהשתתפותו של רה"מ וכמעט ויצרו משבר קואליציוני.

עם זאת, נראה כי בבית היהודי יצאו וידם על עליונה כשחוק הגיור שלהם, שנתמך על ידי הרב הראשי יצחק יוסף, יגיע לוועדת השרים לענייני חקיקה בשבוע הראשון של מושב הקיץ של הכנסת. מאחר והכנסת יוצאת לפגרה היום (ד') ידונו עד המושב חברי הקואליציה בחוק ויגיעו להסכמים כך שהבית היהודי יוכלו לקדם את החוק באופן מהיר ביותר לקראת העברה בקריאה שנייה ושלישית, היינו לאישור.

בבית היהודי הגיבו בסיפוק להסכם. "הבאנו לפתרון ששומר גם על הערכים שלנו וגם מנענו המשך מאבקים בקואליציה. נושא הגיור לא יטופל בהכתבות לבית היהודי".