היועץ המשפטי לממשלה מערער על תוצאות הבחירות בבית שמש

וינשטיין החליט להצטרף לערעור שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים, בדרישה לקיים בחירות חוזרות בבית שמש, זאת לאחר שקיבל לידיו את ממצאי חקירה המשטרה שהצביעו על "תמונה חמורה של פעילות עבריינית"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/11/13 15:46 כד בכסלו התשעד

היועץ המשפטי לממשלה מערער על תוצאות הבחירות בבית שמש
יחצ, צילום: יחצ

התקדמות משמעותית בניסיון להביא לבחירות חוזרות בבית שמש: היועץ המשפטי לממשלה, עו“ד יהודה וינשטיין, הצטרף היום (ד‘) לערעור שהוגש על ידי תושבי בית שמש לבית המשפט המחוזי בירושלים, בדרישה לקיים בחירות חוזרות למועצת ולראשות העיר בית שמש.

וינשטיין החליט להצטרף לערעור לאחר שהוגשו בפניו ממצאי החקירה המשטרתית, שמצאה עשרות זיופים וניסיונות מרמה במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות, שנערכו בחודש שעבר.

בהודעת הערעור שהוגשה על ידי פרקליטות מחוז ירושלים נכתב כי ”מממצאי החקירה עולה תמונה חמורה של פעילות עבריינית, שיטתית, מכוונת, מאורגנת וממוסדת בה נטלו חלק עשרות רבות של אנשים והושקעו משאבים כלכליים רבים. כל זאת, בכוונה תחילה לשנות את תוצאות הבחירות, ומתוך מחשבה שיש בפעולות אלו כדי לשנותן. היקף הליקויים החמורים ובשים לב לתוצאות הבחירות שהוכרעו בהפרשים קטנים, מלמד שהיה בפעילות זו כדי להשפיע על תוצאות הבחירות בבית שמש“.

"הממצאים השונים שנחשפו, לרבות המידע המודיעיני כאמור, מלמדים על ניסיון מתוכנן, מכוון ושיטתי, בהיקף נרחב, להשפיע על תוצאות הבחירות באמצעות פעילי סיעות שהתחזו לאחרים והצביעו במקומם לסיעה עבורה פעלו ולמועמד המועדף על ידם לראשות העיר. מדובר בפעילים שהגיעו לקלפיות (לעיתים בתחפושת), התחזו לבעלי זכות בחירה שנמנעו מטעמים אידיאולוגיים ומטעמים אחרים לממש את זכותם לבחור בבחירות, או שטרם הספיקו לממש את זכותם זו", טענו בפרקליטות.