החרם החרדי חוזר

סניף חדש של רשת AM:PM בתל אביב, החרדים מאיימים לחדש את החרם. מאבק השבת צובר תאוצה

חדשות כיפה אפרת רוט לוי 07/01/10 00:00 כא בטבת התשע

החרם החרדי חוזר

חזרתו של החרם החרדי? סניף חדש של רשת AM:PM שנפתח ברחוב נחלת בנימין שבתל אביב, ייפתח בשבתות, וזאת למרות שהחרדים טוענים כי קיים הסכם בינם לבין בעל הרשת- דודי ויסמן על כך שהסניפים שברשותו ייסגרו באופן הדרגתי בשבתות. מקורבים לדודי ויסמן טוענים כי הסכם כזה לא היה ולא נברא.

איש העסקים, דודי ויסמן רכש בשנת 2007 את רשת החנויות AM:PM כאשר החנויות בראשת פועלת סביב השעון 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. וייסמן אמנם הסיר מהמדפים את המוצרים הלא כשרים, אך לא הפסיק את פעילות הסניפים בשבתות. בעקבות סירובו של וייסמן לסגור את הסניפים בשבת ולאחר שגם ניסיונות תיווך מצידו של הרב הראשי לשעבר, הרב לאו, כשלו, הורתה "הועדה למען קדושת השבת" שלא לקנות בחנויות שבבעלותו של ויסמן. בין העסקים הנוספים שברשותו של ויסמן: שפע שוק, אלונית, מגה, כפר השעשועים, הכל בדולר ועוד.


החרם החרדי גרם לרשת "שפע שוק" הפסדים רבים וחנויות הרשת אף צומצמו מ-33 ל-10 במספר. הרשת עשתה צעדים שהראו על קירוב לחברה החרדית כמו סגירת שלושה סניפים של AM-PM ומינוי של מקורב לחצרות חרדים למנכ"ל שפע שוק. לאחר התקרבותו של ויסמן לרב אלישיב נדמה היה כי החרם עומד לבוא על סיומו. בעיתונות החרדית חזרו לפרסם מודעות פרסום של "שפע שוק" ובחנויות הרשת ניתן לראות קונים חרדים רבים.

קבוצת דור אלון ניסתה שלא למשוך רעש תקשורתי בפתיחת הסניף החדש בתל אביב, אך מדובר בצעד שמבהיר כי ויסמן אינו מתכנן לעצור את התרחבות הרשת AM:PM. רבים ברואים בפתיחת החנות החדשה בשבתות הצהרת כוונות של בעלי הרשת לעתיד.


כעת נראה כי עם פתיחת הסניף החדש יחודש החרם. האם הצלחתה הכלכלית המחודשת של הרשת גרמה לדודי ויסמן לשכוח את התחייבויותיו לציבור החרדי, או שמא ההתחייבויות לא היו ולא נבראו אלא נאמרו בציבור החרדי רק כהסבר לכך שהחרם נפרץ וקונים חרדים רבים מסתערים על חנויות שפע שוק?


משפע שוק בחרו שלא להגיב לדברים