"החקלאים בערבה ובנגב מיישמים את הציונות הלכה למעשה"

השר בנט וחברי הכנסת שקד וכלפה ערכו סיור בערבה ונפגשו עם חקלאים ביוזמת יו"ר הלובי החקלאי בכנסת זבולון כלפה. בנט: "הבירוקרטיה היא האויב הגדול ביותר של החלוציות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/08/14 23:02 כב באב התשעד

"החקלאים בערבה ובנגב מיישמים את הציונות הלכה למעשה"
דוברות כלפה, צילום: דוברות כלפה

שר הכלכלה נפתלי בנט, ח"כ איילת שקד וח"כ זבולון כלפה סיירו היום בערבה ונפגשו עם חקלאים ביוזמת ח"כ כלפה המכהן כיו"ר הלובי החקלאי בכנסת.

השלושה היו אורחיו של ד"ר אייל בלום ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, ביקרו בחממות ובבריכת הדגים בחצבה ובעין יהב ונפגשו עם חברי מיזם עבודה עברית במסגרתו מועסקים צעירים יוצאי צבא בחקלאות.

במפגש עם חקלאים בעין יהב הודיע השר בנט כי חתם על תקנות שיקלו על החקלאים בתחום העסקת העובדים הזרים. בהמשך נסעו השלושה להיפגש עם נציגי חוות בודדים ברמת הנגב, והבטיחו לסייע להם במאבקם מול קשיי הבירוקרטיה. בנט אמר בהמלך הסיור כי "אנשי הנגב הם החלוצים של מדינת ישראל שחרף התנאים הקשים מגשימים את החזון של הפרחת השממה בתעשייה בחקלאות ובהתיישבות. האויב הגדול ביותר של החלוציות היא בירוקרטיית היתר והמשפטיזציה הבלתי נגמרת שמעמיסה עליהם קשיים מצד המערכת שאמורה להקל עליהם. במקום הערמת קשיים צריך לתת להם גיבוי וציון לשבח וכך נעשה"

ח"כ זבולון כלפה עידכן את החקלאים במהלכי החקיקה שהוא מקדם, בהם הצעת החוק שהגיש לאחרונה שנועדה לפקח על פערי התיווך בין החקלאים לצרכנים והמהלך לקידום התקנות בתחום העסקת העובדים הזרים.

ח"כ כלפה אמר: "סוגיית העסקת העובדים הזרים מורכבת. בחודשים הקרובים ניאבק כדי לאשר בכנסת את התקנות החדשות, בנוסף נפעל ביחד כדי לממש העסקת עובדים זרים ידידותית יותר וחיובית יותר. אני שמח שהצלחנו היום לקיים סיור בערבה שהוא אזור התיישבותי אתגרי ברמה הלאומית המתמודד עם אתגרים רבים ורק רוח האנשים במקום הצליחה להביא את ההתחשבות להישגים והיא זו שתביא אותם להישגים בעתיד"

ח"כ איילת שקד: "בפגישה עם חקלאי הערבה למדנו על הבעיות הקשות העומדות בפניהם במיוחד בהתמודדות עם בעיות הנובעות מהעסקת עובדים זרים. החקלאים בערבה מיישמים את הציונות הלכה למעשה וננסה לעזור להם כמיטב יכולתינו.

בפגישה עם חלוצי חוות הבודדים נידונה התעמרות מנהל מקרקעי ישראל והבירוקרטיה הממשלתית . גם כאן נעזור לחלוצי 2014"

ד"ר אייל בלום, ראש המועצה הערבה התיכונה: "שר הכלכלה בנט, ח"כ כלפה וח"כ שקד בביקורם בערבה היום ראו ושמעו את המציאות החקלאית וכלכלית של חקלאי ותושבי הערבה. אנחנו נמצאים בפתחה של עונת השתילות בערבה וזו שעה שבה חשוב להבין את המשמעות של תפעול משק חקלאי בערבה, בואם של השר וחברי הכנסת בעת הזו, הוא חשוב ואנו בטוחים שהדברים שראו ושמעו על הקשיים בתחום הרגולציה, ומקומה של המדינה בחקיקה ובתקנות שיאפשרו לחקלאים לקיים משקים חקלאיים לתפארת ולפתח עוד תחומי תעסוקה ופרנסה בערבה".