הושלם שיפוץ קבר יוסף

כיפת הקבר שופצה, בוצעו עבודות ניקיון וגידור והונחה מצבה חדשה במקום זו שנופצה בראשית האינתיפאדה. יו"ר המועצה שומרון: "תיקון מעט מזעיר של חרפת ההפקרה של קבר יוסף"

חדשות כיפה אורי פולק 27/09/10 00:00 יט בתשרי התשעא

הושלם שיפוץ קבר יוסף
מועצה אזורית שומרון, צילום: מועצה אזורית שומרון

שנתיים לאחר שהוגשו הבקשות הרשמיות לשיפוץ המתחם, הושלמו אמש (א) מרבית עבודות השיפוץ בקבר יוסף, במסגרתן שופצה כיפת הקבר, בוצעו עבודות ניקיון וגידור, הוצב שער כניסה למתחם והונחה מצבה. העבודות בוצעו בתיאום הדוק של המנהל האזרחי אל מול הרשות הפלסטינית והן עברו ללא אירועים חריגים.


שיקום מתחם הקבר (צילומים: מועצה אזורית שומרון)


כזכור, מתחם קבר יוסף נהרס בתחילת האינתיפאדה על ידי הפלסטינים, היה סגור בשנים האחרונות לכניסת ישראלים, למעט כניסת ביקורים מאובטחים על ידי צה"ל. בשנתיים האחרונות מנסה המועצה האזורית שומרון וארגון "שכם אחד", לגבש מול שרי הממשלה והדרגים הגבוהים בצה"ל תהליך לפיו ישופץ מתחם הקבר. כעת אפשר, סוף כל סוף, לברך על המוגמר.

המצבה שהונחה על הקבר נבנתה והורכבה במבצע הנדסי מורכב, בסיוע מנופים וקונסטרוקציות מיוחדות שנבנו לצורך המבצע, הוכנסה המצבה, אשר משקלה כחמישה טון, אל תוך מבנה מתחם הקבר. המצבה הוקמה בדיוק במקומה של המצבה הקודמת, אשר נוצתה ונהרסה בעבר.




"זהו רגע מרגש והיסטורי, תיקון מעט מזעיר של חרפת ההפקרה של קבר יוסף. אין אומה בעולם שהייתה מאפשרת למקום קדוש, סמלי ושורשי כל כך לעמה להיות מבוזה כמו קבר יוסף", אמר אמש ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אשר הודה לקציני וחיילי צה"ל על השותפות בשיפוץ המתחם. באירוע ההקמה השתתף גם ראש המנהל האזרחי, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, אישי ציבור ורבנים וביניהם הרב אליקים לבנון והרב דוד דודקביץ.