הולכים על כל הקופה

בעקבות התפוצצות הדיל עם ש"ס החליטו נציגי בתי הכנסת הציוניים להריץ מועמד ספרדי ציוני לתפקיד הרב הראשי בירושלים.

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 12/10/09 00:00 כד בתשרי התשע

הולכים על כל הקופה
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

תנועת "נאמני תורה ועבודה" , חברת מועצת העיר ירושלים רחל עזריה, ונציגות בתי הכנסת הציוניים ידונו היום בישיבה מיוחדת שתתקיים בשעה תשע בערב, באפשרות של הרצת מועמד ספרדי ציוני לתפקיד הרב הראשי בירושלים.


עד כה עסקו בתנועה בהרצת מועמד אשכנזי בלבד בגלל עסקה שנחתמה עם תנועת ש"ס. על פי העסקה הוחלט כי כיוון שלש"ס יש כוח רב בהצבעה, במועצת העיר "יוותרו" על הרב הספרדי ויתמכו במועמד של ש"ס בתנאי שאלו יתמכו ברב הציוני.


אלא שהדיל ככל הנראה לא הולך להתממש ונראה כי ש"ס לא תתמוך ברב שטרן שנבחר כנציג הציונים. בתגובה לכך הוחלט לדון באפשרות של הרצת מועמד ספרדי במקביל למועמד האשכנזי שנבחר-הרב אריה שטרן.


"בשלב הזה לא נראה שהדיל עם ש"ס יתממש, ואם ש"ס לא תתמוך במועמד הציוני אין שום סיבה שהציונים יתמכו במועמד של ש"ס. לכן החלטנו להריץ מועמד משלנו". מספר בני דורון מתנועת "נאמני תורה ועבודה".


בישיבה שהולכת להתקיים היום ינסו ב"נאמני תורה ועבודה" יחד עם נציגות בתי הכנסת הציוניים וחברת המועצה רחל עזריה, להשיג את האישור והתמיכה של כל בתי הכנסת להרצת המועמד, אם המהלך יצליח תתחיל החשיבה על התהליך שיבוא בהמשך על מנת לבחור את המועמד המתאים.

"נזרקו שמות רבים לאוויר, מסביר בני דורון, "אנחנו צריכים לבחון איזה שמות מקובלים על כולם. הדעות כמובן חלוקות. קשה למצוא מישהו שמקובל על כולם".


בין השמות שנזרקו לחלל האוויר הם הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, הרב שמואל דוד-רבה הראשי של עפולה, הרב נגארי ממעלה אדומים, הרב דוד אסולין מנתיבות, הרב ברוך גיגי מגוש עציון, הרב חיים סבתו, הרב ד"ר רצון ערוסי ועוד אחרים.


המאמץ העיקרי היום הוא להשיג החלטה עקרונית בעניין ואם אכן תעבור ההחלטה יעסקו בפורום הציוני בהרצה של שני מועמדים בו זמנית שהציבור הציוני כולו ייקרא לעמוד מאחריהם.