הוגברה הנוכחות הנוצרית בקבר דוד המלך כלחץ על נתניהו למסור השליטה לכנסייה

לקראת ביקור האפיפיור בישראל בחודשים האחרונים מציפים אלפי נוצרים את קבר דוד המלך בעיר העתיקה בירושלים כאמצעי לחץ לאפשר לכנסייה שליטה חלקית במקום

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/02/14 14:05 יז באדר א'

הוגברה הנוכחות הנוצרית בקבר דוד המלך כלחץ על נתניהו למסור השליטה לכנסייה
rpoll-cc-by, צילום: rpoll-cc-by

לאחרונה החלו אלפי נוצרים להציף את קבר דוד המלך בעיר העתיקה בירושלים כאמצעי לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו למסור השליטה על המקום לוותיקן לקראת ביקור האפיפיור בעיר בחודשים הקרובים.

על פי דיווחים של תנועת מטות ערים, מדובר כפי הנראה בנוכחות מאורגנת של אלפי נוצרים, שמגיעים למקום באופן קבוע ורציף. לדברי פעיל ותיק בעיר, שהינו ממייסדי התנועה, בחודש האחרון, מאות עד אלפי נוצרים מגיעים באופן מאורגן לקבר דוד המלך מדי יום.

כזכור, בעוד שהקומה התחתונה מקודשת ליהודים, טוענים הנוצרים כי הקומה העליונה הינה אותה קומה בה נערכה הסעודה האחרונה של יש"ו לפני תפיסתו בידי הרומאים וצליבתו. לפיכך מדובר במקום קדוש במיוחד לנצרות ואנשי הוותיקן מנהלים זו תקופה ארוכה ניסיונות לקבל את המקום לשליטתם. המצב נוצר גם כתוצאה מכך, שגורם פרטי שחכר את האתר, צפוי במקרה לסיים את חוזה החכירה שלו, בסמיכות למועד ביקור האפיפיור.

לדברי מטות ערים, הוותיקן מעוניין לא רק בזכות של נוצרים לבקר ככל אדם בקבר דוד המלך - אלא גם בזכות לנהל תפילות נוצריות ציבוריות בקבר דוד המלך, ואולם, "לפני שממשלת ישראל אפילו דנה ברעיון הזה, שתדאג קודם לתת לציבור בישראל זכות לנהל תפילות יהודיות בהר הבית שהרי גם הר הבית, ולא רק קבר דוד המלך, הוא מקום קדוש ל-2 דתות".

"זהו לחץ ציבורי מצידם. לכן עלינו לנסות להגביר את הנוכחות היהודית שהיא בינתיים רק כמה אלפי יהודים בחודש," אמרו במטות ערים. "לכן מומלץ לכל מי שנמצא או גר בירושלים, לקפוץ לבקר בקבר דוד המלך. יש לציין שהמקום קל להגעה, דקות ספורות מהכותל המערבי, חניה בשפע, והוראות ההגעה נגישות לכל ע"י רישום "קבר דוד המלך" בג'י פי אס".